۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۰

رئیس سازمان فناوری اطلاعات:

امروز در هیچ نقطه ای از کشور نگرانی دسترسی به ارتباطات نداریم

امروز در هیچ نقطه ای از کشور نگرانی دسترسی به ارتباطات نداریم

ایلام-رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: امروز در هیچ نقطه ای از کشور نگرانی دسترسی به ارتباطات را نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، نصراله جهانگرد ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: امروز در هیچ نقطه ای از کشور نگرانی دسترسی به ارتباطات را نداریم و در هر نقطه ای می توان این سرویس ها را در اختیار گرفت.

وی توسعه اقتصادی و اشتغال را از برنامه های مهم این نهاد دانست و اظهار کرد: بدین ترتیب جهش مهمی در افزایش واقعی ظرفیت در اشتغال ایجاد شده که به آس سی تی بر می گردد بطوریکه در سال گذشته ۱۰۰هزار شغل به عمل آورده بود که آنرا ادامه دادیم که با کمک کردن به قطب های اقتصاد دانش بنیان در تمام استان هاست چراکه زیرساخت، شبکه دسترسی و سرمایه انسانی وجود دارد.

وی عنوان کرد: بعد از دوره فترتی که در ساختار اداری و اجرایی کشور طی دوره گذشته ایجاد شده بود با یک مجموعه معطل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روبرو بودیم که از همان ابتدا حرکت ساخت یافته و جامع را شروع کردیم و در چهار بعد در سطح ملی برنامه ریزی کردیم که نخست ایجاد شبکه زیرساخت و شبکه دسترسی پرظرفیت در قالب شبکه ملی اطلاعات بوده که انجام دادیم که بدین ترتیب ظرفیتی در سطح ملی بوجود آمد که ۱۰ تا ۱۸ برابر به ظرفیت ارتباطی داخل کشور و هشت برابری ارتباط بین الملل در کشور اضافه کرد که با همت اپراتورها و شرکت ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه تغییرات اخیر باعث شد که بعد از هفت دهه ساختار مخابراتی بر صوت کشور به آی پی و دیتا تغییر پیدا کند، افزود: این تغییر نقطه عطف تاریخی بود که دگرگیسی در معماری ارتباطات ایران انجام شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تشریح کرد: برنامه دوم خدمات دولت الکترونیک است که اقدامات زیرساختی وسیعی انجام شده و طی ماه های آینده مرحله مهمی از تحقق دولت الکترونیک دو را اجرا کنیم که موجب شفافیت، تسهیل زندگی، کاهش زمان، مبارزه با جعل و قاچاق خواهد بود.

کد خبر 3888224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha