۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد:

۲۵۰ منزل مسکونی از مددجویان کمیته امداد در اثر سیل اخیر آسیب دید

۲۵۰ منزل مسکونی از مددجویان کمیته امداد در اثر سیل اخیر آسیب دید

زاهدان - مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در اثر بارندگی های اخیرو ایجاد سیلاب در جنوب استان ۲۵۰ منزل مسکونی مربوط به مددجویان کمیته امداد آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شهرکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: باتوجه به بارندگی های اخیر و ایجاد سیلاب و رواناب در شهرستان های جنوب استان متاسفانه منازل مسکونی ۲۵۰ خانوار از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان بین ۱۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده است.

وی افزود: البته با هوشیاری همکاران کمیته امداد سیستان و بلوچستان همه مددجویان تحت پوشش این نهاد پیش از وقوع سیل در برابر حوادث بیمه شده اند.

وی گفت: بلافاصله پس از وقوع سیل اقدامات کمیته امداد استان شروع شد و تاکنون علاوه بر توزیع سبد کالا و لوازم گرمایشی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان در بین آسیب دیدگان سیل پرونده‌های خسارت منازل مسکونی این ۲۵۰ خانوار نیز تکمیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عملیات خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل اخیر همچنان ادامه دارد و در تلاشیم تا در سریعترین زمان ممکن خدمات دیگری نیز به آنها ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۷ هزار خانوار از کمیته امداد استان کمک هزینه معیشتی دریافت می‌کنند، افزود: کمیته امداد به دنبال توانمندسازی و خودکفا کردن مددجویان است.

وی گفت: عملیات توانمند سازی مددجویان در یک دوره ۵ تا ۷ ساله با ارائه آموزش های مختلف کارآفرینی و تسهیلات انجام می شود و پس از توانمند سازی افراد تحت پوشش خارج شده و افراد جدید جایگزین آنها می شوند.

شهرکی ادامه داد: از همین رو از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۰۰ نفر از مددجویان در سطح استان سیستان و بلوچستان وام اشتغال دریافت کرده‌اند که ۲۲۰۰ مورد آن از منابع بانکی و ۲۰۰ مورد آن از منابع امداد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون به ۱۱ هزار نفر سبد سوء‌تغذیه ماهانه توسط این نهاد تعلق گرفته است، افزود: ۸۰ درصد از این افراد غیرمددجو بوده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین امسال احداث ۱۰۰ واحد مسکن روستایی برای مددجویان دارای زمین از منابع مالی کمیته امداد و با پیمانکاری سپاه در دستور کار بوده که تاکنون ۵۰۰ مورد آن تکمیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم طبق برنامه ریزی انجام شده ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر هم تا اوایل خرداد ماه سال آینده تکمیل و تحویل مددجویان شود.

کد خبر 3891862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha