۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

چند توصیه به حسن یزدانی برای تداوم قهرمانی در وزن جدید

چند توصیه به حسن یزدانی برای تداوم قهرمانی در وزن جدید

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان معتقد است حسن یزدانی به رغم حضور در وزن جدید، باز هم می‌تواند یکی از بهترین آزادکاران دنیا باشد.

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تغییر وزن حسن یزدانی مشکلی در راه افتخار و قهرمان او ایجاد نمی کند گفت: مرد طلایی المپیک ریو باز هم می تواند در ادامه راه حتی در وزن جدید یعنی ۸۶ کیلوگرم هم بدرخشد اما باید چند نکته را به خوبی رعایت کند. یزدانی از ابتدای کشتی خود در رده نوجوانان و جوانان نشان داد یک کشتی گیر هجومی است و این روند را در بزرگسالان هم ادامه داد و نتیجه اش را در المپیک گرفت.

وی تصریح کرد: یزدانی با دست و پای بلندی که دارد باید در هنگام هجوم و حمله به حریف بیش از هر چیز به پای خود دقت کند که به قول معروف به رقیب، زیر ندهد. ما بارها دیدیم کشتی گیران روس به محض رسیدن به پای او می توانند تا ۹۰ درصد او را خاک کنند. همانطور که در فینال المپیک هم دیدیم که گدویف روس در فینال به محض زیرگیری از حسن یزدانی او را خاک کرد و امتیاز گرفت.

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیخ افزود: من در این رابطه با محمد طلایی هم بارها صحبت کردم و به او گفتم باید بیشتر روی این موضوع کار کند و بچه ها را تمرین دهد. البته این مساله تنها شامل حسن یزدانی نمی شود و تمامی بچه های المپیکی ما به جز کمیل قاسمی بارها در بحث دفاع و زیرگیری حریف دچار مشکل بودند.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد خاطر نشان کرد: حسن یزدانی دارای فیزیک خوبی برای حضور در وزن ۸۶ کیلوگرم است و می تواند در صورت رفع این نواقص به یک آزادکار ششدانگ در وزن جدید تبدیل شود. البته کار او در این وزن به مراتب سخت تر از وزن ۷۴ کیلوگرم است و رقبای او بسیار باتجربه تر و توانمندتر از قبل هستند. ولی یزدانی هم مثل بسیاری از ستاره های کشتی ایران تشنه کسب مدال و افتخار است و همین موضوع او را برای رسیدن به موفقیت های بعدی کمک می کند.

جوادی در پاسخ به این سوال که آینده حسن یزدانی را چطور می بیند، گفت: این آزادکار جوان و باانگیزه از همان دوران نوجوانی نشان داد رو به رشد و پیشرفت است و می توان امیدوار بود  همچنان در اوزان بالاتر نیز می تواند در کشتی ایران و جهان بدرخشد. البته به شرطی که بتواند ضمن تمرین بر نقاط قوت خود به نقاط ضعفش هم به خوبی پرداخته و آنرا در میادین مختلف تدارکاتی و رسمی برطرف کند.

این پیشکسوت کشتی در ادامه گفت: یزدانی باید به این نکته مهم نیز توجه کند که تمامی رقبا او را به چشم یک قهرمان المپیک می نگرند که این موضوع طبیعتا کارش را بسیار سخت می کند، اما او نباید در سایه طلای المپیک بخوابد و باید همواره فکر کند برای کسب نخستین مدالش به میدان می رود.

وی در پایان با اشاره به حضور یزدانی در رقابتهای جام جهانی گفت: او در جام تختی برای نخستین بار در وزن ۸۶ کیلوگرم به میدان رفت و برابر حریفان نه چندان مطرح و توانمند خود به پیروزی های قاطع دست یافت. حالا نوبت به جام جهانی رسیده تا او این بار در یک میدان رسمی و سخت بتواند در وزن جدید محک بخورد که امیدوارم بتواند به خبوی از پس این کار بر آید.

کد خبر 3892635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha