۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۴۸

ترامپ مدعی شد؛

رسانه ها روی حملات تروریستی سرپوش می گذارند

رسانه ها روی حملات تروریستی سرپوش می گذارند

رئیس جمهوری آمریکا می گوید شمار حملات تروریستی که در اروپا رخ می دهد به مراتب بیشتر از آن تعدادی است که رسانه ها گزارش می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یکی دیگر از پیام های توئیتری معروفش بار دیگر به حکم «جیمز روبارت» قاضی فدرال ایالت «واشنگتن» مبنی بر لغو موقت ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، طعنه زد.

وی در این پیام مدعی شد: تهدید تروریسم اسلام رادیکال کاملا واقعی است. کافی است به آنچه که در اروپا و خاورمیانه اتفاق می افتد، نگاهی بیندازید. دادگاهها باید به سرعت وارد عمل شوند.

در عین حال، ترامپ که دیروز برای اولین بار در مقام فرمانده کل قوا از «سنتکام» ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا -که مقر اصلی آن در ایالت «فلوریدا» قرار دارد- بازدید کرد، انگشت اتهام خود را به سمت رسانه های آمریکایی گرفت و آنها را به غفلت از حملاتی که داعش در اروپا انجام می دهد، متهم کرد.

البته به نقل از «رویترز»، ترامپ که ادعای مبارزه با داعش را به یکی از موتورهای محرک کارزار انتخاباتی خود بدل کرده بود، نگفت رسانه ها کدام یک از حملات تروریستی اروپا را پوشش نداده اند یا اینکه کدام رسانه ها مسئول این سهل انگاری هستند.

وی مدعی شد: حملات تروریستی همه جای اروپا اتفاق می افتد و به نقطه ای رسیده که حتی گزارشی از آنها ارائه نمی شود. حتی در بسیاری از موارد، رسانه های بسیار بسیار متقلب تمایلی به گزارش دادن پیرامون آنها ندارند. خوب درک می کنید؛ رسانه ها دلایل خودشان را دارند.

گفتنی است که کاخ سفید بعد از سخنرانی ترامپ، فهرستی از ۷۸ مورد حمله تروریستی در سراسر جهان ارائه داد که در بازه زمانی سپتامبر ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۱۶ اتفاق افتاده است.

ترامپ در عین حال مدعی شد که رسانه ها، آنگونه که در ابتدا به موضوع ترویسم می پرداختند، این حملات را پوشش نمی دهند.

لازم به یادآوری است که دور جدید حملات انتقادی ترامپ علیه رسانه های آمریکایی از دیروز و این بار با نشانه گرفتن «نیویورک تایمز» آغاز شده است.

وی در یکی از پیام های توئیتریش اعلام کرد: نیویورک تایمزِ مغلوب تماماً علیه من داستان سرائی می کند. آنها به مدت ۲ سال است که اشتباه می فهمند و اکنون به داستان سرائی مشغول هستند.

ترامپ در پیام های قبلی نیز اعلام کرده بود: هرگونه نظرسنجیِ منفی را در زمره اخبار جعلی به شمار می آورم. آنچه آنها انجام می دهند؛ درست همانند نظرسنجی هایی است که «سی اِن اِن»، «اِن بی سی» و «اِی بی سی» در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام می کردند؛ متأسفم، مردم خواستار امنیت مرزی و صلاحیت سنجی سختگیرانه هستند. من درباره دریافت های خودم حرف می زنم که عمدتاً بر اساس جمع آوری اطلاعات از تمام افراد مطلع است؛ در حالی که برخی از رسانه ها با هدف به حاشیه بردن موضوعات، دروغ پردازی کرده و به انتشار اخبار جعلی روی آورده اند.

ترامپ چه در جریان انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر سال ۲۰۱۶ این کشور و چه پس از پیروزی خود به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده بود که با رسانه هایی که به ادعای وی اخبار غیرواقعی را علیه او منتشر کردند، به مقابله خواهد پرداخت

کد خبر 3899571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha