۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵

استاندار یزد مطرح کرد:

فضای مازاد و فارغ‌التحصیلان بیکار چالش‌های اصلی آموزش عالی

فضای مازاد  و فارغ‌التحصیلان بیکار چالش‌های اصلی آموزش عالی

یزد ـ استاندار یزد با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه‌های یزد گفت: در کنار این موفقیت‌ها با چالش‌هایی نیز در حوزه آموزش عالی مواجه هستیم که از آن جمله می‌توان به فضای مازاد بلااستفاده و بیکاری ف

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در جمع رؤسای دانشگاه‌های استان یزد که با حضور وزیر علوم در دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های آموزش عالی در استان یزد، کمبود اعتبارات است و بسیاری از فعالیت‌های این بخش تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: فضاهای مازاد بلااستفاده در دانشگاه‌ها نیز از جمله مشکلات موجود در دانشگاه‌های یزد است زیرا فضای بی استفاده ای هزینه ای مازاد برای دانشگاه‌ها به دنبال خواهد داشت.

استاندار یزد، یکی از مشکلاتی که نه تنها دانشگاه ها بلکه کل استان را تحت تاثیر قرار داده است را بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و افزود: دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی اغلب جویای کار و بیکار هستند که اگر نتوانیم برای آنها شغلی دست و پا کنیم، مشکلات متعدد و تبعات ناشی از بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: البته می توان با اتخاذ تدابیری از همین فضاهای بلا استفاده و مازاد دانشگاه ها فضایی برای کسب و کار جوانان فارغ التحصیل ایجاد کرد که این امر می تواند در تربیت دانشجویان کارآفرین نیز اثرگذار باشد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: از این فضاها همچنین می توان در زمینه امور پژوهشی نیز استفاده کرد زیرا در بسیاری از موارد امور پژوهشی نیز به تربیت دانشجوی کارآفرین کمک می کند.

استاندار یزد استفاده از واحدهای فناور و به مشارکت طلبیدن آنها از سوی دانشگاه‌ها را نیز گامی در زمینه استفاده از فضاهای مازاد و از آن مهمتر، تربیت دانشجوی کارآفرین و رفع مشکلات اشتغال جوانان فارغ التحصیل دانست.

کد خبر 3900414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha