۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲

تمدید مهلت ارسال اثر به دومین ایده بازار و فن بازار صنعت آب

تمدید مهلت ارسال اثر به دومین ایده بازار و فن بازار صنعت آب

دبیر دومین رویداد ملی ایده بازار و فن بازار صنعت آب و فاضلاب از تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این رویداد تخصصی تا پایان اسفند ماه ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی نقی‌خانی افزود: به علت استقبال چشمگیر ایده پردازان و همچنین درخواست شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاهیان، مراکز و موسسات تحقیقاتی، محققان و مخترعان فعال در این حوزه مهلت ارسال ایده‌ها و فناوری‌ها، تا پایان سال‌جاری تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دومین رویداد ملی ایده بازار و فن بازار آب‌ و فاضلاب و ارسال ایده خود، می توانند به سایت رویداد به نشانی http://www.abfa.ideasbazaar.ir مراجعه کنند.

این رویداد ملی قرار بود روزهای سوم و چهارم اسفند ماه امسال به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شود که با تمدید زمان دریافت ایده‌ها، برگزاری رویداد به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

دبیرخانه ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دریافت ایده‌های دومین رویداد آب و فاضلاب را همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز کرد و تاکنون ۲۱۰ ایده به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

این رویداد ملی در دو بخشِ ایده بازار برای ارایه ایده‌های جدید و همچنین بخش فن بازار برای ارایه طرح‌ها و محصولات جدید ساخته شده، برگزار می‌شود و علاوه بر تکنولوژی و تجهیزات آب‌وفاضلاب، در زمینه مدیریت بحران در آب‌وفاضلاب نیز ایده‌های مربوط جمع‌آوری شده است.

رویدادهای ملی ایده بازار به طور کلی با استناد به دو اقدام ملی ۸ و ۹ از راهبرد کلان ۳ نقشه جامع علمی کشور برگزار می‌شود و حمایت از ایجاد مراکز خدمات پشتیبان "ایده تا بازار"، ساماندهی فن بازارهای عمومی و ایجاد فن بازارهای تخصصی در حوزه‌های اولویت دار کشور، از جمله اقدامات ملی راهبرد کلان ۳ نقشه جامع علمی کشور به شمار می آید.

در نخستین رویداد ایده بازار آبفا که سال قبل در تالار آبگینه شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، ۱۳۲ ایده به دبیرخانه ایده بازار امیرکبیر رسید که ۱۸ طرح توسط هیات داوران در مرحله نخست داوری ها انتخاب و معرفی شد و در جریان داوری مرحله دوم نیز هفت ایده به رقابتهای نهایی راه یافتند که در مراسم پایانی، سه ایده اتصال قابل انعطاف، انبساط و انقباض با دوسر کاسه ای مفصلی - آنالایزر و کنترلر کلر باقیمانده در آب و اختراع روش جدید برای جابجایی سیالات به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند.

کد خبر 3908233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha