۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳

اخبار پلیس/

کشف یک و نیم میلیارد ریال کالای قاچاق در پاوه/توقیف کاروان قاچاق

کشف یک و نیم میلیارد ریال کالای قاچاق در پاوه/توقیف کاروان قاچاق

کرمانشاه- جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۳۴ دستگاه تلویزیون قاچاق به ارزش یک و نیم میلیارد ریال در شهرستان مرزی پاوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا مرزبانی" گفت: با رصد مجرمان سابقه دار و انجام اقدامات اطلاعاتی یک محموله کالای قاچاق که از مرزهای غربی کشور بارگیری شده بود، شناسایی شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار عوامل انتظامی شهرستان پاوه قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از مأموران انتظامی شهرستان به محور تردد محموله قاچاق اعزام شدند و پس از چند ساعت کنترل نامحسوس، خودروی حامل کالای قاچاق را حوالی روستای شمشیر مشاهده و در یک اقدام ضربتی متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: طی بازرسی از خودروی تویوتا لندکروز قاچاقچیان، ۳۴ دستگاه تلویزیون قاچاق کشف شد که بر اساس نظر کارشناسان ارزش محموله یک و نیم میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ مرزبانی تصریح کرد: سه جوان ۲۲، ۲۹ و ۳۵ ساله که پیش از این نیز سابقه حمل کالای قاچاق داشتند، در ارتباط با این محموله دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه به واسطه مرز طولانی با کشور عراق، این منطقه را به گذرگاهی پرسود برای قاچاقچیان کالا تبدیل کرده است اما نیروی انتظامی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت از تولیدات ملی، با استفاده از نیروی انسانی و تجهیزات موجود معابر فرعی و اصلی استان را برای مجرمان این عرصه نا امن کرده است به طوری که در سال جاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال کالا از قاچاقچیان کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان متذکر شد: متأسفانه فرصت طلبی برخی افراد و اقدام به قاچاق کالاهای پرمصرف اما بی کیفیت، تأمین معاش را برای جوانان این استان سخت کرده است تا جایی که برخی از آنان دست به سرقت می زنند و برای فراموش کردن عواقب راهی که در آن قدم گذاشته اند، خود را گرفتار حباب های شیشه ای می کنند.

سرهنگ مرزبانی از خانواده های ایرانی خواست برای حفظ سلامت فرزندان خود با نخریدن کالای قاچاق، به تولیدکنندگان داخلی کالاهای مرغوب و با کیفیت نیز کمک کنند تا آمار بیکاری و به دنبال آن وقوع جرایم کاهش یابد.

کاروان کالای قاچاق پیش از رسیدن به پایتخت توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر گفت: سه خودروی سواری که به صورت کاروانی اقدام به حمل کالای قاچاق کرده بودند، در یک عملیات ضربتی توقیف و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال البسه قاچاق از آنان کشف شد.

سرهنگ "عزیز الهیاری " اظهار داشت: عوامل انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس محورهای مواصلاتی موفق شدند یک باند فعال در امر قاچاق کالا را که به صورت کاروانی فعالیت می کردند، شناسایی و تحت کنترل نامحسوس قرار دهند.

وی افزود: قاچاقچیان پس از عبور محموله از معابر فرعی استان، در یکی از روستاهای اطراف شهرستان روانسر متوقف و البسه قاچاق را در یک منزل مسکونی دپو کرده بودند، لذا با هماهنگی مقام قضائی، مأموران انتظامی جهت دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بر این اساس طی یک عملیات ضربتی، دو دستگاه پژو پارس و یک دستگاه سمند توقیف و چهار قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سرهنگ الهیاری ادامه داد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، ۲۷ هزار ثوب البسه قاچاق کشف شد که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: متهمان فاقد سابقه کیفری هستند و میانگین سنی آنها حدود ۲۸ سال است، لذا پس از اعتراف به بزه انتسابی مبنی بر حمل کالای قاچاق به مقصد پایتخت، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان از کشف ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" گفت: با تداوم برنامه ریزی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی، روز گذشته اکیپی از ماموران یگان امداد این شهرستان حین گشت زنی در حوالی میدان امام حسین(ع) به یک دستگاه سواری پیکان برخورد کردند که راننده خودرو به محض مشاهده اکیپ گشت قصد خروج از جاده اصلی و فرار به سمت کوچه پس کوچه های حوالی شهر را داشت.

وی تصریح کرد: با اقدام به موقع مأموران خودروی موردنظر متوقف و راننده ۲۶ ساله اهل و ساکن شهرستان کامیاران نیز دستگیر شد، لذا متهم پس از انتقال به مقر پلیس، مورد بازجویی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در بررسی از خودرو موفق به کشف ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیون ریال شدند و محموله را به مراجع ذی صلاح تحویل دادند.

سرهنگ شیرزادی در پایان ضمن اشاره به توقیف یک دستگاه خودرو، خاطر نشان کرد: در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، یکی از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا است و با توجه به تاثیر منفی این پدیده بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی، با قدرت تمام با هرگونه قاچاق کالا، مبارزه خواهد کرد.

کد خبر 3908817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha