معرفی کتاب؛

کتاب «ملکی دیگر ملکوتی دیگر»منتشر شد

کتاب «ملکی دیگر ملکوتی دیگر»منتشر شد

کتاب «ملکی دیگر ملکوتی دیگر» با عنوان فرعی «برای چه به دنیا آمده ایم» به همت نشر نامک منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ملکی دیگر ملکوتی دیگر» با عنوان فرعی برای چه به دنیا آمده ایم، نوشته اکهارت تُلی به همت سیامک عاقلی ترجمه و توسط انتشارات نامک منتشر شد. مترجم در پیش گفتار در معرفی کتاب می گوید: کتاب حاضر که با استقبال کم نظیر جهانی روبه رو شده است و نشریه نیویورک تایمز آن را پرفروشترین کتاب سال معرفی کرده است، حادثه ای در عالم نشر کتاب شناخته می شود، چندان که در شمار کتاب های کلاسیک جای گرفته است. 

در ادامه آمده است: تُلی، نویسنده دیده ور این کتاب که در ۲۹ سالگی دستخوش انقلاب درونی و دگرگونی حال شده و به نگاه و واقعیت دیگری رسیده است، در این کتاب سعی می کند ما را در موقعیتی قرار دهد که چشمان ما نیز به حقیقت خود و هستی گشوده شود و از مدار رنجباری که به تعبیر عرفای مسلمان، نفس نامیده می شود، رهایمان سازد و حیات و عمل غیر نفسانی یا عاشقانه را به ما نشان دهد.

یا می نویسد: برای این منظور نویسنده در این کتاب ابتدا ذهن کژمدار ما را زیر ذره بین توضیح و توصیف قرار می دهد و سپس به نحوی عملی ما را به ذهن نامشروط حقیقت بین هدایت می کند و سعی می کند کیستی واقعی ما را که به کلی غافل از آن هستیم، به ما باز نماید؛ کیستی که بسیار بزرگتر و مهم تر از چیزی است که هم اکنون به حساب کیستی خود می گذاریم، یعنی هویتی که از خود در حوزه فکر ساخته ایم.

نویسنده در قسمتی از بخش اول کتاب هدف از نگارش آن را چنین توصیف می کند: آیا ما انسان ها برای تحولی در آگاهی، یعنی شکوفایی عمیق درونی ای که به گل نشستن گیاهان با همه زیبایی اش، در مقام مقایسه، شبحی بی رنگ و رو از آن به شمار می آید، آمادگی لازم داریم؟ آیا ما آدمیان می توانیم از شر سنگینی و تیرگی ساختارهای ذهن شرطی شده خود رها شویم و همچون بلور و سنگ های قیمتی، به اصطلاح، در برابر نورِ آگاهی شفاف شویم؟ آیا می توانیم به مقابله با کشش مادی گرایی و مادیت برخیزیم و از یکی انگاری خود با صورت که موجب حبس و ماندگاری مان در زندان شخصیتمان می شود فراتر رویم. 

در ادامه می خوانید: امکان چنین تحولی از دیرباز پیام اصلی تعالیم خرد انسانی را تشکیل می داده است. پیام آورانی همچون بودا، مسیح و دیگرانی که تماما برما شناخته نیستند، نخستین گل های حیات انسانی و وجود هایی پیشتاز، نادر و ارزشمند بوده اند. هنوز پیدایش گسترده گل در آن زمان ممکن نبوده و پیام آنها به میزان زیادی دچار کژفهمی و تا حد زیادی تحریف شده است. پیام آنها، بی شک، رفتار جز معدودی را تغییر نداده است.

وی در جایی دیگر می گوید: هدف از نگارش این کتاب افزودن بر معلومات و اعتقادات شما و یا متقاعد کردنتان به چیزی تازه نیست، بلکه مقصود از آن، ایجاد تحولی در آگاهی یا، به عبارت دیگر، بیداری شماست. با این توضیح، نمی توان این کتاب را «جالب و خواندنی» به معنای معمول کلمه به شمار آورد، زیرا کتاب جالب و خواندنی کتابی است که خواننده بتواند با آن حفظ فاصله کند، با فکرها و مفاهیم آن بازی کند و به موافقت و مخالفت برخیزد، در حالی که این کتاب درباره خود شماست. این کتاب یا باید حالت آگاهی شما را عوض کند یا آن که فاقد معنا و عبث است. این کتاب تنها موفق به بیدار کردن کسانی می شود که آمادگی آن را داشته باشند. این آمادگی هنوز در همه کس وجود ندارد، اما کم نیستند کسانی که این آمادگی را دارند.

این کتاب در ده فصل و در مجموع در  ۳۳۸ صفحه و به شمارگان ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۸ هزار تومان توسط نشر نامک منتشر و روانه بازار نشر شد.

کد خبر 3914452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha