۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

۳ هزار و۵۲۷ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی خودکفا شدند

۳ هزار و۵۲۷ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی خودکفا شدند

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از خودکفایی سه هزار و ۵۲۷ مددجوی تحت پوشش این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی پیش از ظهر یک‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی، بابیان اینکه طی امسال بیشترین اولویت کمیته امداد استان طرح توانمندی و فقرزدایی مددجویان بود، اظهار کرد: تأمین مسکن و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ازجمله اقدامات در این زمینه است.

اهرابی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۸ مسکن شهری و روستایی با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مددجویان ساخته شد که از این تعداد ۹۰ مسکن شهری و ۱۷۸ مسکن روستایی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت ۳۱۵ مسکن مهر برای مددجویان به بهره‌برداری رسید و ۸۳۸ مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تعمیر و بازسازی‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: همچنین طی امسال ۶ هزار و ۱۵۳ مددجو تحت پوشش این نهاد، بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

اهرابی اظهار کرد: امسال پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ارتقای شاخص خدمات درمانی مددجویان در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پرداخت جهیزیه به یک هزار و ۸۲۶ مددجو داده‌شده و به دو هزار و ۶۴۰ نفر از مددجویان مبلغ چهار میلیارد تومان وام ضروری نیز پرداخت‌شده است.

دریافت ۹۶ درصد از اعتبارات دولتی

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: ۹۶ درصد از اعتبارات دولتی سال گذشته تاکنون دریافت و چهار درصد باقی‌مانده تا پایان امسال محقق خواهد شد.

اهرابی بابیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانواده مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در استان به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: طی این مدت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار مددجویان قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بیش از دو هزار طرح با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اجراشده است، اظهار کرد: امسال نیز یک هزار و ۴۸۸ طرح با ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اجراشده است.

این مسئول گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «بهار همدلی، شکوه مهربانی» از ۱۸ اسفندماه جاری به مدت سه روز در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک خیرین در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد و امسال پیش‌بینی می‌شود کمک خیرین خراسان شمالی به دو میلیارد تومان افزایش یابد.

کد خبر 3917656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha