۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵

معاون استاندار زنجان:

استان زنجان در بخش آی تی و آی سی تی بر سکوی پرش قرار دارد

استان زنجان در بخش آی تی و آی سی تی بر سکوی پرش قرار دارد

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: استان زنجان در بخش آی تی و آی سی تی بر سکوی پرش قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم عصفوری ظهر یکشنبه در همایش رویکردهای نو در آموزش‌های مهارتی در پنجره واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات ، گفت: شاکله اشتغال استان زنجان در سال ۹۲ و در  اتاق‌ فکر تشکیل شد و در این زمینه تمهیدات لازم بررسی شد.

وی اظهار کرد: ۲۵ درصد از اشتغال استان زنجان مختص بخش کشاورزی است و ۳۲ درصد از اشتغال هم به بخش صنعت و مابقی در بخش خدمات است و در بخش صنعت، بیشترین اشتغال مربوط به صنایع معدنی است و بیشتر این صنایع هم شامل صنایع سرب و روی و صنایع آلاینده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: در استان زنجان می توان فرصت‌های شغلی زیادی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرد.

عصفوری تصریح کرد: شرکت‌های زیادی در استان زنجان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات ارائه می کنند و زیر ساخت مورد نیاز هم در این زمینه در استان زنجان فراهم می‌شود و باید از این مهم استفاده کرد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی برنامه ششم توسعه ۱۵ هزار فرصت شغلی در حوزه‌های برق، الکترونیک، IT و ICT در استان زنجان ایجاد می شود.

معاون استاندار زنجان ابراز کرد: در زمینه صنایع معدنی باید به زنجیره‌هایی پرداخت که شغل‌های ایجاد شده را تثبیت کند و  باید از خام‌فروشی پرهیز کرد.

عصفوری یاد آورشد: استان زنجان در بخش IT و ICT در سکوی پرش قرار دارد و در بخش خدمات هم می‌توان به IT و ICT توجه ویژه کرد و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها در سطح کشور جزو نخبه‌ها هستند.

وی افزود: در استان زنجان ۳۵ واحد صنعتی متوسط و بزرگ در کشور در حال فعالیت هستند.

معاون استاندار زنجان خاطر نشان کرد: برای ارتقای شاخصه های اقتصادی و اشتغال زایی در استان زنجان ضروری است به سمت قطب شدن برق، الکترونیک و آی تی حرکت کنیم.

کد خبر 3917837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha