۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶

رئیس پارلمان سریلانکا:

به دنبال راه حلی برای بازپرداخت بدهی های سریلانکا به ایران هستیم

به دنبال راه حلی برای بازپرداخت بدهی های سریلانکا به ایران هستیم

رئیس پارلمان سریلانکا با ابراز امیدواری در خصوص بازپرداخت بدهی های این کشور به ایران، گفت: در طول مذاکراتی که خواهیم داشت امیدواریم که راه حلی برای بازپرداخت این مسئله پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با «کارو جایا سورا» رئیس پارلمان سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.  

رئیس پارلمان سریلانکا در این دیدار با اشاره به تاریخچه روابط کشورش با ایران گفت: روابط سریلانکا و ایران تاریخچه ای به قدمت ۲۰۰ سال دارد و در زمان های دور همواره میان تجار دو کشور روابطی وجود داشته است.

وی افزود: متاسفانه در نتیجه تحریم ها، ما از واردات نفت خام از ایران برای تامین نفت پالایشگاه هایمان محروم شدیم واز طرف دیگر، ایران هم از واردات چای سیلان به کشورش محروم شد.

رئیس پارلمان سریلانکا ادامه داد: دو کشور همکاری های خیلی خوبی در چارچوب اتحادیه بین المجالس آسیایی و سازمان کشورهای عدم تعهد دارند، در کنفرانس عدم تعهد که درتهران برگزار شد من به همراه هیئت پارلمانی جهت تقویت همکاریهای دو جانبه به ایران آمدم.

جایا سورا گفت: مسائلی که در خصوص بازپرداخت بدهی های ما به شما در اثر تحریم ها باقی مانده، امیدواریم حل شود. در طول مذاکراتی که خواهیم داشت امیدواریم که راه حلی برای بازپرداخت این مسئله پیدا کنیم.

رئیس پارلمان سریلانکا تصریح کرد: من نماینده دولت جدید حاکم بر سریلانکا هستم که به گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی بسیار علاقه مند است. دو کشور امروز در شرایطی هستند که قصد دارند همکاری های خود را در تمامی زمینه ها به خصوص حوزه اقتصادی داشته باشند.

وی ادامه داد: پروژه هایی با اهداف بسیار بالا در این خصوص برای گسترش همکاریها وجود دارد و همانطور که رئیس مجلس ایران گفت در حوزه توریسم شاهد هستیم که ورود توریست های ایرانی به سریلانکا افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

کد خبر 3922747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha