۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

دری نجف آبادی:

انرژی های تقلبی وادعاهای فرادرمانی بی پایه است/نمازعامل امیدونشاط

انرژی های تقلبی وادعاهای فرادرمانی بی پایه است/نمازعامل امیدونشاط

اراک-نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی گفت: امروز ادعاهایی همچون انرژی های تقلبی و فرادرمانی های دروغین مطرح می شود که بی پایه است وبرای داشتن امید ونشاط، باید به نماز و عبودیت خداوند تکیه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره استانی نماز در دانشگاه آزاد اسلامی اراک، اظهار داشت: نماز امر مقدسی است که در تمامی ادیان الهی و آسمانی بر آن تاکید شده و در حقیقت نماز همان دعا و عبادتی است که در فطرت بشر جای دارد و به انسان تعالی می بخشد.

وی افزود: نماز موجب آن است که انسان به احدیت و کانون قدرت و عظمت عالم وجود تکیه و کسب فیض کند و مایه امیدواری نشاط است، چرا که با نماز به دریای بی کران عظمت الهی متصل می شویم و کسی که به عبودیت خداوند روی بیاورد هرگز ناامید نخواهد شد و خود را تنها نمی بیند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: امروز شاهد ادعاهایی همچون انرژی های تقلبی و فرادرمانی های دروغین در جوامع هستیم، اما نباید به این مسائل بی پایه تکیه کنیم و دین الهی و عبودیت خداوند را باید فراروی خود قرار دهیم.

دری نجف آبادی تصریح کرد: فریضه مقدس نماز هیچگاه نباید در زندگی ما کمرنگ شود و همواره باید این واجب دینی و الهی را بدون تعلل و بی توجهی به انجام برسانیم و از دوران نوجوانی و جوانی به خواندن نماز اهمیت دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: حضور قلب در نماز و توجه به خواندن نمازهای واجب و یومیه باید از سوی یک مومن همواره مورد توجه قرار گیرد و نباید امور دنیوی موجب غفلت ما از نماز شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آنها که نماز می خوانند عبودیت و بندگی خداوند ملکه ذهن آنها و موجب سعادتمندی شان می شود و آنها که از خواندن نماز غفلت می کنند، دچار کفر و شرک و نفاق و آلودگی می شوند که شقاوت به دنبال دارد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: فریضه مقدس نماز در فرهنگ اسلامی و دین مبین اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته و در دین ما حتی بر خواندن نمازهای مستحبی نیز تاکید شده است چرا که انسان را به خداوند متعال نزدیک می کند.

وی با تاکید بر اینکه برای گسترش فرهنگ نماز در نسل جوان باید برنامه ریزی شود، گفت: انقلاب اسلامی بر مبنای معنویت و عبودیت خداوند و دین مبین اسلام پایه گذاری شده و رهبر کبیر و بنیان گذار انقلاب اسلامی فردی بود که هرگز نماز شب وی ترک نشد و عالم را محضر خداوند می دانست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دانشگاه ها، مدارس و همچنین خانواده ها و نهادهای فرهنگی جامعه باید ترویج فرهنگ نماز در فرزندان، دانش آموزان و نسل جوان و نوجوان را مدنظر قرار دهند.

دری نجف آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آغاز هفته ملی منابع طبیعی نیز گفت: در آستانه هفته منابع طبیعی هستیم که مساله فضای سبز و حفظ و احیای آن و درختکاری از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود و این مهم نیازمند همکاری دستگاه های ذیربط در استان و مساعدت و همکاری صنایع استان است.

کد خبر 3923926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha