۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب عنوان شد؛

صادرات ۳۵ هزار تن کالا از گمرک بناب به خارج از کشور

صادرات ۳۵ هزار تن کالا از گمرک بناب به خارج از کشور

بناب- رئیس اداره گمرک بناب از صادرات ۳۵ هزار تن کالا از گمرک بناب به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، الهی زاده عصر یک شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب گفت: برگه های گواهی مبدا همزمان در گمرک بناب صادر می شود.

وی گفت: به دنبال پیگیری های مسئولان شهرستان و موافقت اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی همزمان با صادرات کالا برگه های گواهی مبداء در گمرک بناب صادر می شود و صادرکنندگان می توانند همزمان با صادرات گواهی مبدا را نیز از گمرک بناب دریافت کنند.

الهی زاده به میزان صادرات از گمرک بناب در یازده ماه گذشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۳۵ هزار تن کالا از گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده است که ارزش دلاری و ریالی آن به ترتیب ۷۱ میلیون دلار و ۲۲۵ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: ۶۵ الی ۷۰ درصد این صادرات را خشکبار تشکیل می دهد و از این میزان صادرات یک هزار و ۱۵۷ تن خرما صادر شده است و علیرغم اینکه این شهرستان در تولید خرما هیچ نقشی ندارد، ولی صادرات خرما از آن چشمگیر بوده و ارزش ریالی صادرات خرما ۴ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان است.

کالاهای صادراتی از گمرک بناب به ۵۱ کشور جهان صادر شده است

رئیس گمرک بناب همچنین با بیان اینکه کالاهای صادراتی از این گمرک به ۵۱ کشور جهان صادر شده است؛ گفت: بیشترین کالا در بین ۵۱ کشور به ترتیب به کشورهای اسپانیا، الجزایر و عراق صادر شده است.

به گفته الهی زاده، صادرات کالا از گمرک بناب امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۸ درصد و از نظر ارزش ریالی نیز ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد و تلاش می کنیم میزان صادرات کالا از این گمرک را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: گمرک بناب در ایام تعطیلات نوروز نیز به منظور حل مشکلات صادرکنندگان دایر بوده و صادرات کالا و محصولات طبق روال روزهای عادی صورت خواهد گرفت.

هتل ۴ ستاره بناب با ۷۰ درصد پیشرفت درحال تکمیل است

بنا براین گزارش، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بناب نیز در این جلسه گفت: هتل چهار ستاره بناب با ۷۰ درصد پیشرفت درحال تکمیل بوده و عدم تخصیص وام اتمام این پروژه را با مشکل روبرو کرده است.

بهنام رحیم زاده با اشاره به ضرورت پیگیری موضوع از طریق کارگروه رفع موانع استان آذربایجان شرقی اذعان کرد: لازم است شهرداری نیز مانع صدور مجوز با هر نوع کاربری برای فعالیت در فضاهای مجاور این هتل و مانع فعالیت شغل های مزاحم در این محل شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۲ آموزشگاه خصوصی برای آموزش صنایع دستی در سطح شهرستان افزود: در این خصوص برای بالای ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر ایجاد شغل شده است.

کاهش کشت پیاز از ۱۴۰۰ هکتار به ۳۰۰ هکتار در شهرستان بناب

این گزارش می افزاید، مدیر جهادکشاورزی بناب نیز در ادامه جلسه ستاد مقاومتی این شهرستان اظهارکرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۹۱ کیلومتر کانال آبیاری در سطح شهرستان اجرا شده که بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با بهره برداری از این کانال ها ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی باغی و کشاورزی بناب تحت پوشش قرار گرفته و با اجرای آن ۳.۶ میلیون مترمکعب آب کشاورزی صرفه جویی شده است.

حسینعلی فتحی اضافه کرد: با اجرای طرح آبیاری نوین در ۸۱۹ هکتار از اراضی منطقه بصورت قطره ای شاهد صرفه جویی ۵ میلیون مترمکعب آب کشاروزی بوده ایم و برای آن نیز ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بناب سپس از کاهش کشت پیاز از یک هزار و ۴۰۰ هکتار به ۳۰۰ هکتار در شهرستان بناب و در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح نیز ۵.۱ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

کد خبر 3924290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha