در راستای سیاست های سرکوبگرانه؛

آل خلیفه خواستار انحلال جمعیت «وعد» شد

آل خلیفه خواستار انحلال جمعیت «وعد» شد

وزارت دادگستری بحرین علیه جمعیت «وعد» اقامه دعوی کرد و خواستار انحلال این جمعیت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حکام بحرین همچنان به سیاست های سرکوبگرانه خود علیه گروه های سیاسی و حقوقی فعال در این کشور ادامه می دهند.

در همین راستا، وزارت دادگستری بحرین اعلام کرد که علیه جمعیت معارض این کشور به نام «وعد» اقامه دعوی کرده و خواستار انحلال این جمعیت سیاسی در بحرین شده است.

مقامات بحرینی این جمعیت سیاسی را به فعالیت های خشونت آمیز و اقدامات علیه رژیم آل خلیفه متهم کرده اند.

پس از این اقدام آل خلیفه، «رضی الموسوی» دبیر کل جمعیت وعد بحرین تاکید کرد: اقدام امروز وزارت دادگستری بحرین در راستای تعطیلی فعالیت های سیاسی در کشور صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان جمعیت وعد، عصر امروز (دوشنبه) با برگزاری نشستی، شیوه واکنش نشان دادن و پاسخ به این اقدام را بررسی خواهند کرد.

مسئولان بحرینی سیاست علیه گروه‌های مخالف را تشدید کرده و عرصه‌ را بر آزادی بیان در این کشور هرچه‌بیشتر تنگ تر می‌کنند و به جمعیت‌های مخالف با منحل کردنشان اجازه فعالیت نمی‌دهند. مسئولان رژیم آل خلیفه جمعیت اسلامی الوفاق را منحل کرده و دبیرکل این جمعیت را در حبس نگه داشته‌اند و اجازه اقامه نماز جماعت در منطقه الدراز را نمی‌دهند. آنها همچنین تابعیت بحرینی را از مخالفان این کشور سلب می‌کنند که در این راستا تابعیت بحرینی از آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین سلب شده است. نظام بحرین درصدد است شهروندان عادی را نیز در دادگاه‌های نظامی محاکمه کند که تمامی این اقدامات با مخالفت شدید سازمان‌های حامی حقوق بشر مواجه است.

کد خبر 3925184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha