۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۲۹

لاریجانی:

جهاد در مکتب اسلام با زندگی عجین است

جهاد در مکتب اسلام با زندگی عجین است

سمنان- رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: جهاد در مکتب اسلامی با زندگی یک مسلمان واقعی عجین است لذا امروز باید گفت شهادت و جهاد دوبال افتخار شیعیان در دنیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی بعد از ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای دانش آموز استان سمنان به میزبانی سالن هلال احمر ضمن اشاره به اهمیت جهاد در دین مبین اسلام، ابراز داشت: خط سرخ خون امام حسین(ع) در اسلام راه شهادت و جهاد است لذا باید گفت آنچه مسلمانان را برای زندگی سعادتمند ممتاز می کند، همین تفکر جهاد و شهادت است.

وی افزود: شهدا مظهر جهاد و تفکر آن حاکم بر زندگی هستند لذا من معتقد هستم که تک تک ما خاک پای شهدا هستیم و در این تقدس باعث می شود تا ما معتقد باشیم که باید با لباس احرام به یادواره شهدا پای گذاشت.

رئیس قوه مقننه درباره جایگاه شهیدان در دین مبین اسلام، گفت: در دین اسلام، شهادت در حاشیه نیست و درکلیات زندگی انسان اشتراک دارد و امروز شهدای ما اسوه و الگوی تفکر شهادت طلبی و ایثار هستند که باید در شناساندن آرمان های این شهدای گرانقدر به جامعه و به خصوص جوانان کوشا باشیم.

وی افزود: همانطور که به مردم اطلاع رسانی نیز شد، قانون برنامه ششم تصویب شده و مراحل آن در حال تکمیل است با توجه با رویکردی که مجلس در نظر گرفته، توجه به توسعه استان ها از نکات بارز این برنامه به شمار می آید.

رئیس مجلس گفت: برنامه ششم می تواند فرصت های خوبی برای توسعه در اختیار استان ها قرار دهد اما این امر نیازمند آن است که در شورای برنامه ریزی استان ها، مسائلی که اولویت دار هستند، مطرح شده و درباره آنها تصمیم گیری شود.

لاریجانی بیان داشت: برای مثال استان سمنان از یک ظرفیت بسیار خوب صنعتی و معدنی برخوردار است از سوی دیگر در برنامه ششم توجه خاص به معدن شده که این ظرفیت ها با توجه به اعتبارات خوب برنامه توسعه، می تواند فرصت های سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و اشتغال زایی خوبی در اختیار سمنان قرار دهد.

وی افزود: در قانون برنامه توجه خاص به معدن شده و همچنین برای شهرک های صنعتی امکانات خوبی در نظر گرفته شده است که در نهایت این برنامه باعث می شود نگاه ویژه ای به توسعه اقتصادی داشته باشیم.

رئیس قوه مقننه گفت: امروز در کشورمان چیزی مهم تر از یک جهش اقتصادی نیست لذا باید اولویت کشور برای قوای سه گانه، بر روی توسعه اقتصادی کشور متمرکز باشد.

لاریجانی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه، توجه خاصی به تولید ملی و صادرات به مثابه دو رکن اصلی اقتصاد مقاومتی دارد که گزارش مبسوط آن در مجلس طی هفته آتی ارائه می شود.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بخش قوه مجریه و قوه مقننه در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی صورت گرفت اما باید گفت این اقدامات تنها گام اول هستند و سال آینده با تحرک بیشتری راه را ادامه خواهیم داد.

لاریجانی بیان داشت: شیعه دنبال روی خط سرخ خون حسین(ع) است و در حالی که در بعضی از کشورهای منطقه تفکر جهادی وجود ندارد و دست به دامان کشورهای غربی می شوند.

وی افزود: عاملی که باعث تحرک و پویایی در نظام و انقلاب شد مسئله جهاد بود که امام راحل(ره) نیز در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از آن به مثابه وظیفه هر انسان مومن یاد می کردند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم به این پایه تفکر دینی  برسیم باید به این نکته توجه کنیم که افق دورتر را در زندگی ببینیم، ابراز داشت: کسانی که اهل مجاهدت هستند تیزهوش ترین و آینده نگرترین افراد هستند و سبک زندگی آنها با افتخار آمیخته است. بهترین ابراز در این وادی منطق محسوب می شود که هرچه در این زمینه موفق تر باشیم سعادتمند تر خواهیم بود.

لاریجانی افزود: اگر امروز در جمهوری اسلامی از یک امنیت پایدار برخوردار هستیم به علت مجاهدت های افرادی است که در دوره های گذشته اتفاق افتاده است. زمانی بحث ورود تروریست ها در کشورهای همسایه مطرح می شود عده زیادی از فرزندان همین کشور برای جهاد در راه حرم حضرت زینب(س) پا به عرصه شهادت می گذارند.

وی افزود:  این روحیه در درون جامعه رشد کرده و این عامل صیانت اجتماعی و اقتدار کشور ما است. تمام منطقه در یک بحران امنیتی به سر می برد که از برکت همین روحیه جهادی ایران یک کشور امن به شمار می رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران حریفی سخت برای کشورهای استکبار محسوب می شود، ابراز داشت: این بازدارندگی مربوط به مقاومتی است که در دفاع هشت ساله انجام شد و پیشرفت های علمی بسیاری داشتیم ولی آن چیزی که عامل بازدارندگی شد در این است که ایران در برابر دشمن گستاخ می ایستد و کشوری مقتدر به شمار می رود که پای حرف خود می ایستد و اهل عمل است.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: در کشوری زندگی می کنیم که در منطقه از نظر مردم سالاری در انتخابات می درخشد. در ایران در سخت ترین شرایط انتخابات صورت می گیرد و این نماد برجسته ای برای ایران است که سرنوشت خود را خودشان تعیین می کنند و از مرحله ای که دشمن بخواهد کار دشواری جلوی پای ملت ایران قرار دهد عبور کردیم.

وی افزود: صحنه آینده منظری است که همه باید برای آبادانی و بهبود شرایط اقتصادی کشور مشارکت کنیم. دورنما خوب است دوره سخت را گذراندیم. شرایط در حال تغییر است و امکانات در ایران وجود دارد در همین استان زمینه های معدنی و منابع طبیعی بسیار خوبی وجود دارد، افراد تحصیلکرده خوبی حضور دارند و این عوامل سرمایه اصلی برای ایجاد جهش در اقتصاد کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بندهای خوبی برای  فراهم کردن کار آفرینی و فعالیت اقتصادی دیده شده است، ابراز داشت: توجه به آموزش و پرورش جدی تر و بیش از سه هزار میلیارد تومان به این بخش افزوده شد چراکه توجه به  آموزش و پرورش نیاز اصلی جامعه است و هر چه معلمان باکرامت زندگی کنند، بطور مستقیم در کار آموزش و پرورش تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: چیزی که باعث می شود ثروت در ایران تولید شده و جایگاه ایران در جوامع بین الملل ترقی کند، مشارکت در تولید کشور است لذا با افزایش تسهیلات بانکی تلاش شد تا فعالیت افراد جویای کار و کارآفرین بیشتر شود.

کد خبر 3927303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha