۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷

معاون سیاسی وزیر کشور:

آبرو و اسرار محرمانه نامزدهای شوراهای شهر و روستا حفظ شود

آبرو و اسرار محرمانه نامزدهای شوراهای شهر و روستا حفظ شود

بجنورد- معاون سیاسی وزیر کشور بر حفظ اسرار محرمانه نامزدهای انتخابات تأکید کرد و گفت:مسئولان مربوطه به هنگام بررسی و استعلام وضعیت نامزدهای شوراها در حفظ اسرار آنان دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر احمدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: مجریان امر به هنگام بررسی وضعیت و ارسال پاسخ استعلام کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا دقت لازم را در جهت حفظ اسرار محرمانه آنان داشته باشند.

احمدی افزود: باید در مسیر قانون حرکت کرد چراکه جایگاه‌ها و مسئولیت‌ها همیشگی نیست و روزی در محضر خداوند پاسخ داد.

وی بر دوری از انتشار خبرهای کذب در رسانه‌ها تأکید و تصریح کرد: تمام طرفداران نامزدهای انتخابات در زمان تبلیغات، اخلاق و قانون را رعایت و از تخریب رقیب یکدیگر دوری کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: هر فردی که در انتخابات با رای مردم انتخاب می‌شود قابل‌احترام است بنابراین همه وظیفه پذیرفتن آن راداریم.

معاون سیاسی وزیر کشور بر سلامت انتخابات تأکید کرد و گفت: امکاناتی که متعلق به بیت‌المال است نباید در هیچ انتخاباتی استفاده شود چراکه حق‌الناس است.

احمدی اظهار کرد: برای دنیای دیگران، عاقبت خودمان را خراب نکنیم.

وی همچنین گفت: شورای تأمین به‌منظور هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات امنیت خوب را در روزهای تبلیغات و روز انتخابات ایجاد کند.

وی با اشاره به چرایی مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: با توجه به شرایط جهانی که با آن مواجه هستیم و اتفاقاتی که در آمریکا، اروپا و در کشورهای پیرامون رقم می‌خورد شرکت در انتخابات مهم است.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: چهره واقعی آمریکا پس از پیروزی انقلاب همیشه، در زمان ریاست جمهوری دموکرات‌ها و جمهوری خواهان به‌راحتی برای ما قابل‌درک بوده است.

احمدی افزود: دشمنی آمریکا با ملت ایران همیشه با یک هدف و استراتژی خاص بوده، فقط تاکتیک‌ها و روش‌های آنان متفاوت است.

وی ادامه داد: تمامی رئیس‌جمهورهای دموکرات آمریکا با در پیش گرفتن سیاست آرام و خندان و جمهوری خواهان با شعارهای تند دشمنی خود را به ایران ثابت کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: تمام تحریم‌های ایران در دوران ریاست جمهوری دموکرات‌هایی همچون کارتر و اوباما به وجود آمده است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در حال حاضر ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد از راه میان‌بر، برنامه‌های خود را بر ایران تحمیل کند اما هنوز این دولت جدی استحکام پیدا نکرده، بااین‌وجود درون آمریکا تحریک علیه دولت و حاکمیت دیده می‌شود اما هیچ راهی جز فرافکنی ندارد.

احمدی با اشاره به گفته یکی از عوامل اسرائیل که ایران را به‌عنوان تنها مشکل اعلام کرده بود گفت: اینکه امروز ایران به‌عنوان تنها مشکل برای اسرائیل محسوب می‌شود به دلیل قدرت نوظهورش در دنیا است.

وی افزود: لطف الهی، رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران، افزایش بازدارنده نیروهای مسلح و زبان دیپلماسی دولت با رهبری مقام معظم رهبری سبب شده تا امروز ایران به‌عنوان قدرت نوظهور در دنیا معرفی شود.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: بنابراین با مشارکت حداکثری در انتخابات باید یک‌بار دیگر به دنیا نشان دهیم که ایران همانند افغانستان و سایر کشورهای پیرامون نیست و هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل ایران عرضه اندام کند.

احمدی عنوان کرد: یک‌بار دیگر باید به مردم یادآوریم کنیم تا از طریق شرکت در انتخابات می‌توانند از حقوق قانونی خود استفاده و ما را هدایت کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: هدایت یعنی مردم با رای دادن نظر خود را اعمال کنند.

برگزاری انتخابات در ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تاریخ برگزاری انتخابات گفت: دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ برگزار می‌شود و ۳۰ اسفندماه جاری زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستاها است.

احمدی افزود: متأسفانه در سال ۹۲ تبصره گواهی عدم سو پیشینه برای کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا به قانون انتخابات اضافه شد که سبب معطلی افراد و هزینه می‌شود.

وی تأکید کرد: فرمانداران و بخش‌داران جهت تسریع درگرفتن گواهی عدم سو پیشینه نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا تا ۳۰ اسفندماه جاری همکاری لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: خدماتی که دولت انجام داده است اگر همت تمام قوا، همکاری مجلس، قوه قضاییه و به‌ویژه تحمل مردم در سختی‌ها باوجود محدودیت منابع نبود امروز نمی‌توانستیم مؤلفه‌های خود را به دنیا معرفی کنیم.

احمدی ادامه داد: دولت با تنظیم برنامه و ایجاد امید تلاش می‌کند تا مشکلات و گره‌های زندگی مردم برطرف شود.

وی همچنین خراسان شمالی را جز استان‌های توانمند معرفی کرد و گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی خراسان شمالی در سطح ملی و نیز در سطح دنیا قابل‌درک و شناخت است.

کد خبر 3927664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha