۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۱۱

چهار ساعت مانده به تحویل سال؛

هدایای جمعی از جوانان خیر سنندجی کودکان کار را سورپرایز کرد

هدایای جمعی از جوانان خیر سنندجی کودکان کار را سورپرایز کرد

سنندج- جمعی از کودکان کار و دستفروشان سطح شهرسنندج نخستین کادوهای خود را در آستانه تحویل سال جدید از جمعی از جوانان خیر سنندجی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از جوانان خیر سنندجی در طول یک ماه اخیر تصمیم گرفتند که در آستانه سال جدید  با یک اقدام خداپسندانه هدایا و کادوهایی را برای کودکان کار مهیا کنند.

این جوانان گروهی خودجوش با نام پارسه را تشکیل دادند و با سرمایه ای اندک اقدام به خرید ماهی قرمز کردند و آنها را به نیت خرید کادوی نوروزی برای کودکان کار در مکان ها و جاهای مختلف به فروش رساندند.

تعدادی از این جوانان  صبح روز 30 اسفندماه و چهار ساعت مانده به تحویل سال اقدام به توزیع کادوها در بین کودکان کار واقع در چهارراه ها و خیابان های سطح شهرسنندج کردند.

این جوانان قصد رسانه ای کردن این کار خود را نداشتند ولی به دلیل مخالفت ها و اعتراضاتی که عده ای در مقابل این اقدام آنها داشتند از جمعی از خبرنگاران و عکاسان دعوت کردند که آنها را همراهی کنند.

مهیار عبدالصمدی سرپرست این گروه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: هدف ما کمک به افراد نیازمند به ویژه کودکان کار و شاد کردن آنها در آستانه سال جدید بود وبه همین منظور تصمیم به خرید ماهی و توزیع آن بین مردم کردیم.

وی با اشاره به اینکه کادوهای خریدار شده پوشاک هایی در سایزها ورنگ های مختلف است، عنوان کرد: بهترین جنس پوشاک را خریداری کردیم و خوشبختانه تعدادزیادی از پوشاک فروشان از جمله پوشاک آرمان هم به محض اطلاع از نیت ما، در این کار خیر سهیم شدند.

یکی از جوانان این گروه هم گفت: اینکه باید برای کمک به افرادی که نیاز به مساعدت هستند، هم باید مجوز دریافت کنیم  دوراز ذهن است و معقتدم این شایسته جامعه اسلامی ما نیست.

وی بیان کرد: ما انتظار پشتیبانی و حمایت داشتیم و اینکه تشویق شویم اصولی تر و بهتر این اقدام خود را انجام دهیم هرچند  این نخستین اقدام خداپسندانه ما نبوده ونخواهد بود.

وی اظهارداشت: گروه ماچند ماه پیش هم به سرای سالمندان رفت و در آنجا برای سالمندان برنامه های مختلفی از جمله موسیقی اجرا کرد و اینگونه فضایی بانشاط برای آنها ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما ارائه کمک های مادی ومعنوی به اقشار نیازمند در جامعه است، عنوان کرد: هر یک از افراد گروه با توجه به کار و توانمندی که دارد در طول سال روزهایی را به کمک به افراد نیازمند اختصاص می دهد به عنوان نمونه یکی از ما نقاش است و روزهایی را برای آموزش رایگان به کودکان نیازمند  تعیین کرده است.

این جوان خیر سنندجی ادامه داد: اگر برای هر کار و اقدام خداپسندانه ای به دنبال دریافت مجوز از سازمان ها ونهادهای مختلف باشیم، که باید بیشتر اوقات خود را در راهروها و اتاق های این ارگان ها سپری کنیم.

در یکی از چهار راه های سطح شهر کودکی مشغول فروش آدامس و بادکنک بود، بعد از اهدای هدیه نوروزی از طرف این جوانان، بسیار تعجب کرده و باورش نمی شد این موقع از سال کسی به او کادویی بدهد.

این کودک بعد از دریافت کادو از جمعیت دور شد و همچنان که پشت به جمعیت راه می رفت مشغول باز کردن کادویش بود.

او در گفت و گو با خبرنگار مهر خود را ماهان معرفی کرد و گفت: این اولین هدیه نوروز امسال است که دریافت کردم و تاکنون هم در زمان کار کردن هدیه ای از کسی نگرفته بودم.

وی با بیان اینکه چهارده سال دارد، ادامه داد: گاهی پیش آمده افرادی دلشان برایم سوخته و خواستند کمکی کنند ولی هیچ وقت قبول نکردم مگراینکه چیزی خریده باشند چونکه من گدایی نمیکنم کار میکنم.

وی در ارتباط با وضعیت خانواده اش بیان کرد: چهار خواهر و بردارهستیم که من ازهمه بزرگترم و از دو سال پیش که پدرم به رحمت خدا رفته، در ایام تعطیلات و زمان خارج از وقت مدرسه دستفروشی میکنم تا کمک خرج خانواده ام باشم.

در یکی از میادین سطح شهر هم مردی حدودا 50 ساله داشت دستمال کاغذی می فروخت که بعد از پرسش جوانان از او که چند فرزند و در چه رنج سنی دارد، هدایای را هم به او دادند تا به فرزندانش هدیه دهد، ذوق و شوق این مرد و تشکر او از این جوانان همه را به وجد آورده بود.

بعد ازگذر ازتعدادی از چهارراه ها و میادین به ترمینال و شهرک صنعتی سنندج رفتیم که در این دو مکان خبری از وجود کودکان کار نبود وقتی علت را جویا شدیم گفتند امروز به همه آنها مرخصی داده شده که در خانه باشند.

روز سال تحویل بسیاری از کودکان کار بعد از چند روز کار کردن در خانه مانده بودند و همین باعث شد که این جوانان تصمیم بگیرند مابقی هدایا را در روزهای اول و دوم فروردین به آنها اهدا کنند.

کد خبر 3936645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha