۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۱۳

سمینار سبک زندگی فاطمه زهرا (س) در حیدرآباد برگزار شد

سمینار سبک زندگی فاطمه زهرا (س) در حیدرآباد برگزار شد

به همت خانه فرهنگ کشورمان، «سمینار بررسی سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، الگوی زنان دو عالم» در سالن همایش های موزه سند حیدرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار «بررسی سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، الگوی زنان دو عالم» با حضور شخصیت های علمی و دانشگاهی، روحانیون، علما و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در حیدر آباد برگزار شد. 

در این سمینار پروفسور پروین منشی، رئیس دانشگاه تصوف و علوم جدید سند، حجت الاسلام و المسلمین علامه حیدرعلی جوادی، رئیس مرکز تحقیقات و تبلیغات اسلامی جامشورو، مولوی عبدالوحید قریشی، دبیر کل جماعت اسلامی ایالت سند و احمد عبداله پور وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران  حیدرآباد سند در خصوص فضایل اخلاقی و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) سخنرانی کردند.

دراین مراسم ابتدا علامه قریشی دبیر کل جماعت اسلامی ایالت سند تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) را اساس اتحاد بین مسلمان‌ها خواند و گفت: این هدیه عظیم پیامبر اعظم (ص)، مورد توافق و قبول همه فرق اسلامی است.

در ادامه پروین منشی، رئیس دانشگاه تصوف و علوم جدید  سند به بیان نقش موثر بانوان از دوران مسحیت و اسلام با تربیت فرزندانی که به مراتب بالای معنوی و اجتماعی رسیدند پرداخت و با اشاره به جایگاه حضرت مریم(س)، حضرت هاجر(س)، حضرت خدیجه(س)، ... و حضرت فاطمه زهرا(س) نقش آنان را در جهت دهی و شکل گیری جوامع بسیار مهم و قابل اهمیت دانست.

علامه حیدرعلی جوادی سخنران بعدی این مراسم با اشاره به جایگاه زن در اسلام، حضرت زهرا (س) را الگوی عملی برای زنان خواند و گفت: امروزه در جامعه ما حقوق زنان بطور کامل رعایت نمی شود و زن اجازه انجام فعالیت‌های اجتماعی ندارد و نمی تواند اموری را که اسلام برای آن حلال کرده است انجام دهد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) که اسلام ناب و حقیقت اسلام و اهداف انبیاء را درک کرد، روز تولد حضرت زهرا (س) را روز جهانی زن قرار داد.

احمد عبدالله پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ  ایران در حیدرآباد نیز گفت: خداوند در قرآن کریم از حضرت مریم (س) به عنوان الگو و سرآمد زنان دوران خویش نامبرده در حالی‌که پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا(س) را الگو و سرآمد زنان عالم هستی از ابتدا تا انتها نام برده است و این نشان از جایگاه بی همتای زن در اسلام دارد.

عبدالله پور با اشاره به برخی از فضایل اخلاقی و صفات منحصر به فرد حضرت فاطمه زهرا(س)، آن بانوی گرامی را در عبادت فردی بی همتا دانست.

وابسته فرهنگی ایران در حیدرآباد، همسر داری فاطمه زهرا(س) را یکی از ویژگی های منحصر به فرد دخت نبی اکرم(ص) دانست به گونه ای که حضرت علی (ع) فرموده است هیچگاه فاطمه کاری نکرده است که من ناراحت شوم چنانکه من هم کاری که موجب ناراحتی او شود انجام نداده ام.

کد خبر 3939453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha