۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۰۶

فرانسوا اولاند:

همزمانی مذاکرات برگزیت و بحث درباره آینده اروپا-انگلیس ممکن نیست

همزمانی مذاکرات برگزیت و بحث درباره آینده اروپا-انگلیس ممکن نیست

رئیس جمهوری فرانسه می گوید هرگونه بحث پیرامون آینده رابطه اتحادیه اروپا و انگلیس به پیشرفت در مذاکرات برگزیت بستگی دارد و نمی توان همزمان به این دو مقوله پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در اظهارنظری خطاب به «ترزا می» نخست وزیر انگلستان، اقدام اخیر وی مبنی بر فعال سازی ماده ۵۰ پیمان لیسبون که مقدمات جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را فراهم می کند؛ زیر سوال برد و گفت: هرگونه بحث بر سر آینده رابطه بریتانیا و اتحادیه اروپا باید تا پایان مذاکرات برگزیت به تعویق بیافتد.

وی همچنین در تماس تلفنی که با مِی داشت، گفت: بعد از آنکه لندن رویکرد خود را در مذاکرات اعلام کرد؛ جدول زمانی ارائه شده از سوی «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا باید (به دقت) رعایت شود.

گفتنی است، مِی پیشتر خواستار همزمانی بحث پیرامون آینده تجاری بریتانیا و مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا شده بود حال آنکه در بیانیه کاخ الیزه تاکید می شود: اولاند خواستار آن است که مذاکره در درجه نخست پیرامون مفاد برگزیت به ویژه رعایت حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلستان و تعهداتی باشد که دولت لندن ضامن اجرای آنها است.

این بیانیه می افزاید: آنگاه بر پایه پیشرفتی که در مذاکرات برگزیت خواهیم داشت، می توانیم درباره چارچوب آینده رابطه انگلستان و اتحادیه اروپا آنگونه که در نامه خانم مِی به رئیس شورای اروپا اشاره شده است، بحث کنیم.

گفتنی است دیروز چهارشنبه، نماینده انگلیس در اتحادیه اروپا به نیابت از مِی نامه ای را به تاسک داد که به منزله آغاز فرایند مذاکره ۲ ساله پیرامون برگزیت بود.

کد خبر 3941524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha