۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۰۰

مدیرکل ارتباطات گلستان:

۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه فناوری گلستان انجام شد

۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه فناوری گلستان انجام شد

گرگان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان از انجام ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در گلستان در حوزه فناوری و در راستای اجرای طرح تکاپو در استان در دو سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مومنی عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

وی افزود: استان گلستان در این دولت شاهد توسعه زیرساخت ها و ICT و همچنین کسب و کار و اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بودیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان ادامه داد: شبکه انتقال اطلاعات گلستان از ۱۴۰ گیگابایت در ابتدای دولت با افزایش بیش از چهار برابر به ۶۴۰ گیگا بایت رسیده است.

وی تصریح کرد: تعداد شهرهای استان در استفاده از اینترنت نسل سه و چهار در ابتدای این دولت صفر بوده و هم اکنون به ۲۱ شهر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فیبرنوری استان از ۱۶۱ کیلومتر در ابتدای دولت به یک هزار و ۳۳۰ کیلومتر رسیده و تعداد روستاهای بهره مند استان از این شبکه از ۱۴۵ روستا به ۸۶۱ روستا رسیده است.

مومنی با بیان اینکه پهنای باتد مصرفی استان با افزایش ۶ برابری از ۴.۵۷ به ۲۸ رسیده است، اضافه کرد: از ابتدای دولت تاکنون ۴۹۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات انجام شده است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان دولت ۱۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این حوزه انجام  شود.

به گفته وی در این سفر (سفر وزیر ارتباطات و تعاون) هم ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

تایید ۱۳ طرح در اشتغال پایدار حوزه ict  استان

مومنی از تایید ۱۳ طرح در حوزه کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه ict استان خبر داد و گفت: از شهریور ماه سال گذشته مطالعات و امکان سنجی افزایش تولید و اشتغال حوزه ict استان انجام شد و ۱۵ تفاهم نامه انعقاد شد و ۴۳ پروژه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه ها در حوزه کشاورزی، گردشگری سلامت، فرهنگ و آموزش است، افزود: در راستای اجرای طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتعال پایدار در حوزه ict) از ظرفیت شرکتهای خصوصی استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پیش بینی شده در راستای اجرای طرح تکاپو در استان در دو سال آینده ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود که چهار هزار و ۲۱۰ اشتغال جدید در حوزه ارتباطات و فناوری گلستان ایجاد شود.

به گفته مومنی رتبه گلستان در حوزه شاخص های ارتباطات جهانی از رتبه ۲۷ در ابتدای دولت به رتبه ۲۴ رسید و به تازگی چهار رتبه صعود کرده است.

کد خبر 3947884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha