۲۵ مهر ۱۳۸۵، ۱۵:۳۸

ارزيابي كارشناسان از اثرات طرح جديد دولت بر اقتصاد و توسعه ايران(7)

نقش سازمان مديريت به عنوان "مغز متفكر دولت" از بين مي رود

نقش سازمان مديريت به عنوان "مغز متفكر دولت" از بين مي رود

الحاق سازمان مديريت به استانداري ها باعث مي شود نقش سازمان مديريت كشور كه در واقع "مغز متفكر" دولت است از بين برود و اين امر براي كشور خطرناك است و دولت را صرفا در نقش "اجرايي و عمراني" آنهم به صورت "بخشي" خلاصه مي كند.

علي مزروعي، نماينده مردم اصفهان در مجلس ششم و عضو شوراي مركزي حزب مشاركت در گفتگو با خبرنگار سياسي "مهر" در خصوص  ابعاد و پيامدهاي الحاق سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به زيرمجموعه استانداري هاي كشور، گفت: اطلاعي از كارهاي كارشناسي در اين زمينه ندارم و واقعا نمي دانم بر اساس كدام مطالعه و بررسي اين كار انجام شد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ششم افزود: تنها برداشتم اين است كه رئيس جمهور اين كار را براي بهبود كارهاي اجرايي و عمراني خود انجام داده است ولي قطعا چنين نخواهد شد و اين باعث مي شود كه نقش سازمان مديريت كه در واقع "مغز متفكر" دولت است از بين برود . اين براي كشور خطرناك است، چرا كه دولت را صرفا در نقش "اجرايي و عمراني" آنهم به صورت "بخشي" خلاصه مي كند.

مزروعي گفت: واقعيت اين است كه سازمان مديريت و برنامه ريزي كه از ابتداي تشكيل خود با عنوان " سازمان برنامه و بودجه"  تا امروز، دوران مختلفي را پشت سر گذاشته است و خوب بود اگر تغييراتي هم مي خواست در سازمان و شاكله اين نهاد مهم انجام شود، با توجه به تجربيات شصت ساله گذشته انجام مي شد.

وي تاكيد كرد: چنين تصميم گيري هاي شتابزده در مورد سازمان مديريت، باعث مي شود نگاه فرابخشي و ملي سازمان مديريت از بين برود و اين سازمان به ابرازي اجرايي تبديل شود كه البته در اين هدف هم ، يعني پررنگ كردن بخش اجرايي، موفق نمي شوند.

اين عضو حزب مشاركت گفت: احمدي نژاد فكر مي كند مشكل محدوديت بودجه مربوط به سازمان مديريت و مثلا بوروكراسي اين سازمان است، در صورتي كه محدوديت بودجه، مربوط به محدوديت درآمدهاي دولت است.

مزروعي در پايان اظهار داشت: اجرا شدن اين طرح هم در كوتاه مدت و هم در بلند مدت، همين نظم حداقلي موحود را كه با سختي هاي فراوان و با آزمون و خطاهاي مكرر ايجاد شده را از بين مي برد كه اين بسيار پرهزينه و سست بنياد خواهد بود.

کد خبر 394876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha