۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۲

ارسال بیش از ۱۸۰۰ اثر در نخستین جایزه ادبی اقلیت

ارسال بیش از ۱۸۰۰ اثر در نخستین جایزه ادبی اقلیت

مرحله نخست داوری نخستین دوره جایزه ادبی اقلیت با موضوع کودکان کار آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با پایان مهلت ارسال آثار به نخستین دورۀ جایزۀ ادبیات اقلیت (جشنواره داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار)، داوری مرحلۀ اول این جشنواره با ارسال آثار برای داوران این مرحله آغاز شد.

بنا بر اعلام دبیرخانه این جایزه ادبی، تعداد کل آثار ۱۸۴۸ اثر و تعداد شرکت‌کنندگان ۴۸۷ نفر است.

همچنین تعداد کل فرم‌های ارسالی به دبیرخانۀ جشنواره، ۵۰۷ فرم است که ۲۰ فرم به علت ارسال فرم جدید از یک شرکت‌کننده، حذف شده است.

شرکت‌کنندگان در این جایزه ادبی از ۱۱۸ شهر و روستای ایران حضور داشته‌اند و چهار شرکت‌کننده نیز از کشورهای اتریش، امارات متحدۀ عربی، ترکیه و سوئد در جشنواره شرکت‌ کرده‌اند.

 در میان شهرهای ایران، تهران (با ۲۰۰ شرکت‌کننده) بیشترین شرکت‌کننده را داشته است و پس از آن، شهرهای قم (۳۰ شرکت‌کننده)، اصفهان (۲۵ شرکت‌کننده)، مشهد (۲۰ شرکت‌کننده)،   کرج (۱۴ شرکت‌کننده)، شیراز (۱۰ شرکت‌کننده)، رشت (۸ شرکت‌کننده) و همدان (۷ شرکت‌کننده) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نتایج مرحلۀ اول جشنواره در نیمۀ دوم اردیبهشت ۹۵ اعلام و داستان‌های برگزیده در این مرحله معرفی خواهند شد. پس از آن، آثار برگزیده برای داوری نهایی در اختیار داوران قرار خواهد گرفت و نتایج نهایی در خرداد ماه و همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان اعلام خواهد شد.

کد خبر 3950634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha