۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۹

توضیحات شرکت راه آهن در مورد یک گزارش

توضیحات شرکت راه آهن در مورد یک گزارش

ورامین - شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در واکنش به یک خبر توضیحاتی ارائه و تاکید کرد که خط سوم قطار در جنوب تهران راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار خبری با عنوان « حرکت قطار بر روی ریل های نیمه تمام، افتتاح پروژه ای که باعث حیرت مردم شهرستان های جنوب تهران شد» مورخ در خبرگزاری مهر، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی به این شرح داد که در زیر می خوانید:

طرح احداث خطوط راه آهن حومه ای تهران- ورامین- گرمسار در اواخر سال ۱۳۹۱ و بر اساس مصوبه دولت دهم از راه آهن منتزع و به متروی تهران واگذار شد؛ جدای از اینکه در این واگذاری، تفاوت های نحوه بهره برداری دو سیستم حمل و نقل ریلی اعم از سرعت، فاصله ایستگاه ها و ... موارد کارشناسی لحاظ نشده بود.

با این وجود این پروژه با ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل مترو شد و در پایان ۱۳۹۳ با ۳۴ درصد پیشرفت کل؛ مجددا طرح به راه آهن احاله شد.

در همین راستا به منظور ارائه خدمات حمل و نقل ریلی به مردم شریف شهرستان های ری، قرچک، ورامین، پیشوا و گرمسار در سریع ترین زمان ممکن احداث خط سوم در اولویت قرار گرفت و بحمدالله به بهره برداری رسید، ضمن آنکه خط چهارم نیز با پیشرفت ۷۸ درصد در حال اجرا است.

بنابر این با تکمیل و بهره برداری از خط سوم با هزینه ای بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال در کنار خطوط اول و دوم امکان خدمات رسانی مطلوب در مسیر تهران، ری، قرچک، ورامین، پیشوا و گرمسار با اعزام ۱۲ رام قطار در مسیر تهران- پیشوا و ۲ رام قطار در مسیر تهران- گرمسار از روی خط سوم فراهم شد و با توجه به ظرفیتی که ایجاد شده، متناسب با تقاضای سفر امکان افزایش تعداد قطار فراهم شده است.

توضیحات مهر

گزارش ارائه شده در خبرگزاری مهر بر اساس یک سری مصاحبه ها با مردم استفاده کننده از قطار و نیز مصاحبه هایی از افراد مسئول در شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک تهیه شده و خبرنگار مهر مطلبی را بدون استناد درج نکرده است.

مسعود مرسل پور فرماندار قرچک، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین و محمد کرم محمدی فرماندار پیشوا از جمله افرادی بودند که نظرات آن ها در این گزارش لحاظ شده بود.

سید حسین نقوی حسینی، به دلیل حضور در اغلب جلسات پیگیری «مترو» و نیز قطار حومه ای در منطقه، در گفتگویی مجددا با خبرنگار مهر بیان کرد: این که شرکت محترم راه آهن اعلام می کند خط سوم قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار راه اندازی و افتتاح شده، اشتباه است، زیرا قطارهای فعلی روی خط دوم به جابجایی مسافر می پردازند نه خط سوم و این ادعا نیازی به اثبات ندارد و مردم ورامین، پیشوا و قرچک هر روز با چشمان خود می بینند که چیزی به نام خط سوم راه اندازی نشده است و خط دوم هم سالیان سال است که فعالیت داشته و ربطی به این دولت ندارد.

نماینده مردم، ورامین، پیشوا و قرچک ادامه داد: همین قطار فعلی که روی خط دوم در حرکت است آنقدر تاخیر دارد و بی نظم است که اکثر مردم این سه شهرستان کارایی آن را قبول ندارند، چرا که تاخیرهای بیش از نیم ساعت در حرکت، آن هم در زمانی که کارمند و دانشجو و ... می خواهد به سر کار یا دانشگاه برود پذیرفتنی نیست.

همچنین گزارش های مردمی فراوانی که به خبرنگار مهر رسیده است، حکایت از بی نظمی های فراوان خط دوم دارد.

کد خبر 3952029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha