۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد:

بازاریابی و فروش دو مشکل اساسی در تعاونی های همدان

بازاریابی و فروش دو مشکل اساسی در تعاونی های همدان

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بازاریابی و فروش را دو مشکل اساسی تعاونی های همدان برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توصیفیان صبح سه شنبه در جلسه ای که به منظور ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی تشکل های تعاونی و رفع موانع و مشکلات تعاونی ها برگزار شد، اظهار داشت: تعاون از جمله بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر رشد و توسعه یافته و علاوه بر ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف تولیدی نقش مهمی را عهده‌دار بوده است.

توصیفیان با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت‌های متعددی برای تشکیل تعاونی در زمینه‌های مختلف دارد، ادامه داد: سال گذشته در راستای طرح توسعه کشاورزی، زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف با بیش از ۱۱۰ تعاونی مهیا شده است.

وی  با بیان اینکه ایجاد اشتغال در حال حاضر موضوع اصلی کشور است، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال است                                          

توصیفیان به اهمیت جایگاه تعاون در اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد کشور بر سه پایه اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی بنا نهاده شده است.

وی اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه و معرفی توانمندی‌های بخش تعاون و معرفی الگوهای موفق تعاونی به جامعه از برنامه های اصلی است.

توصیفیان با برشمردن مشکلات تعاونی ها و واحدهای کوچک بیان داشت: مشکل واحدهای کوچک بازار فروش است که باید در این زمینه تدابیر لازم فراهم شود تا تولیدات این واحدها در زمینه بازار فروش دغدغه نداشته باشند.

وی تاکید کرد: تعاونی در گرایش‌های مختلف با اولویت کشاورزی، بازاریابی و صادرات می‌توانند اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بابیان اینکه تعاونی‌ها نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، عنوان کرد: اصلی‌ترین ویژگی بخش تعاون بر اساس آنچه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، بخش مردمی بودن آن است.

توصیفیان ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندی منابع انسانی تعاونی‌ها، تحکیم تعاملات شبکه‌ای، تقویت همکاری‌های بین دستگاهی، تامین مشوق‌ها و منابع مالی، توسعه بازار و تعاونی‌ها و تقویت برند تعاونی و تعمیم نظارت بر تعاونی‌ها را از برنامه‌های راهبردی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون عنوان کرد.

توصیفیان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی به خصوص در سلیمانیه عراق، ترکیه و روسیه  فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های تعاونی ها، افزایش قدرت رقابت با رقیبان، شناسایی ضعف ها، اقدام برای برطرف کردن آنها و شناختن مشتریان داخل و خارج است.

وی گفت: این نمایشگاهها باهماهنگی اتاق تعاون استان و همراهی و مشارکت دیگر تشکل های خصوصی استان و با اعزام چند هیئت تجاری در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

کد خبر 3955858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha