۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۸

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین:

توسعه صنعتی با رویکرد حفظ محیط زیست در قزوین

توسعه صنعتی با رویکرد حفظ محیط زیست در قزوین

قزوین- مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: توسعه صنعتی و رونق تولید با حفظ زیست محیطی امکان پذیر است و نگاه ویژه به تولید و با رویکرد تسهیل گری وحمایتی از اولویت های شرکت شهرکها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین، حمید رضا خانپور در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: مشکلات زیست محیطی همواره یکی از مهمترین چالشهای امروز حوزه صنعت می باشد که در این راستا واحدهای صنعتی دارای آلایندگی زیاد به هیچ وجه در داخل شهرکها و نواحی صنعتی اجازه استقرار ندارند و واحدهای تولیدی نبایستی به محیط داخلی شهرک و سایر واحدهای مستقر  آسیب زیست محیطی برسانند.

وی با اشاره به ضرورت پیشگامی شهرکهای صنعتی در صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار گفت: شهرکهای صنعتی در ساماندهی صنایع پیشرو و تاثیر گذار بوده و در ارتقاء فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار کشور نیز طلایه دار و پیشگام است.

در ادامه سیاوش شمسی پور با اشاره به تعامل مثبت شرکت شهرکهای صنعتی با محیط زیست گفت:  مسائل زیست محیطی که شهرکهای صنعتی در خصوص دفع پسماند، ایجاد فضای سبز، تامین آّب، توسعه فضای سبز، احداث تصفیه خانه، ایجاد آبیاری قطره ای و استفاده از پساب تصفیه خانه اقدام موثری است که شرکت شهرکهای صنعتی نسبت به آن اقدام کرده است.

وی افزود: شهرک صنعتی کاسپین با توجه به رعایت نمودن اکثر ضوابط زیست محیطی جزء شهرک صنعتی سبز در استان به سازمان محیط زیست کشور معرفی خواهد شد که امیدواریم به عنوان شهرک صنعتی نمونه و سبز کشور معرفی شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران و پرسنل واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای آشنایی با مسائل زیست محیطی خبر داد.

این نشست تخصصی برای رفع موانع تولید و تسهیل گری در روند توسعه شهرکهای صنعتی و تعامل و همکاری بیشتر این دو دستگاه اجرایی تشکیل شده بود.

کد خبر 3955900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha