۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خلیج فارس:

انتقال ۱۱میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی از هرمزگان

انتقال ۱۱میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی از هرمزگان

بندرعباس - مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خلیج فارس گفت: ۱۱ میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی از هرمزگان به مرکز کشور انتقال یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منطقه خلیج فارس، علیرضا عطار گفت: در سال گذشته حدود۷۰ میلیون بشکه انواع  فرآوردهای نفتی از طریق شبکه خطوط لوله منطقه خلیج فارس به مراکز مختلف  انتقال داده شد.

عطار افزود :این فرآورده های نفتی شامل گازوئیل ، نفت سفید ، بنزین معمولی ، بنزین سوپر ،نفت های سبک ، سنگین و میعانات گازی بوده است.

مدیر منطقه خلیج فارس تصریح کرد: عملیات انتقال در این منطقه با رعایت کامل دستورالعمل های ایمنی و HSE و بدون هیچگونه حادثه ای انجام شده است.

سه مرکز نفت بندرعباس، قطب آباد و مهرآوران در راستای ماموریت این شـرکت خطوط لـوله و مخابرات نفـت ایران یکی از شـرکت های زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است که ماموریت آن، انتـقال کلان نفت خام وفرآورده های نفـتی از طریق توسعـه،نگهـداری و بـهره برداری پایدار تخـصصی، مطـمئن و اقتـصادی شـریان های حـیاتی انتقـال مواد نفتـی (خطوط لوله) و با پشتیبانی شبکه مخابرات صنعتی با ضریب اطمینان۹۹و ۹۹ صدم درصد است.

این شـرکت به صورت شـبانه روزی انتـقال ایمن نفت خام از مبادی تولید به پالایشگاه ها،دریافت فرآورده هـای نفتی از قبـیل بنـزین ،بنزین سـوپر، نفـت سفید،نفـت گاز از پالایشـگاه ها و مبـادی واردات و انتقال آنها به مخازن انـبارهای متصل به خطوط لوله در سـراسر کشور، تامـین سوخت مایـع نیـروگاه ها، فرودگـاه ها و خـوراک بخـشی از صـنایع پتروشیمی را بر عهده دارد.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس سال ۱۳۹۳ از منطقه جنوب شرق جدا شد و به نام منطقه خلیج فارس به صورت مستقل فعالیت خود را در مرکز هرمزگان آغاز کرده است.
این شرکت ۳۵ درصد بنزین و ۲۰ درصد نفت گاز مصرفی کشور را تامین می کند و تنها محل صادرات نفت کوره ، نفت سبک و سنگین و نفت گاز در کشور است.

شرکت به صورت شبانه روزی در انتقال حجمی برابر ۳۲۰ هزار بشکه فرآورده های نفتی به استان های همجوار نقش دارند.

کد خبر 3957182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha