۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴

افتتاح مرکز فرهنگی اسلامی در روسیه

افتتاح مرکز فرهنگی اسلامی در روسیه

پایگاه اطلاع‌رسانی شورای مفتیات روسیه از افتتاح مرکز فرهنگی – آموزشی اسلامی به مساحت ۴۰۰ متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پایگاه اطلاع‌رسانی شورای مفتیات روسیه از افتتاح مرکز فرهنگی – آموزشی اسلامی به مساحت ۴۰۰ متر مربع خبر داد.  این خبر توسط رایزنی فرهنگی ایران در مسکو  ترجمه و در اختیار ماقرار گرفته است:  مراسم افتتاح مرکز فرهنگی آموزشی اسلامی با حضور رئیس شورای مفتیات روسیه، اداره دینی مسلمانان روسیه و رهبر مسلمانان روسیه شیخ «راویل عین الدین» در منطقه مسکو تحت عنوان «استارا کوپاونا» برگزار شد.

سال ۲۰۰۸ میلادی در این محل یک مرکز خودمختار فرهنگی – قومی قرار داشت که هدف آن احیای سنت ها و ارزش های اقوام تاتار، حفظ و توسعه فرهنگ ملی، دین، آداب و رسوم و ترویج زندگی سالم بود. سال ۲۰۱۰ میلادی به پیشنهاد مفتی شیخ راویل عین الدین در این محل کار احداث مرکز فرهنگی مسلمانان تاتار نیز آغاز شد.

این مرکز به مساحت ۴۰۰ متر مربع مجهز به سالن های مخصوص آقایان و خانم ها، مدرسه علمیه برای کودکان و بزرگسالان، مرکز آموزشی کودکان و سالن ورزش است. در حال حاضر کتابخانه ای نیز در این محل ساخته می شود و قرار است یک حیاط بازی برای کودکان و یک کافه حلال نیز در آن تعبیه شود. در این محل ۲۵۰ نمازگزار در حالت عادی و نزدیک به ۳ هزار نفر در روزهای عید فطر و عید قربان برای ادای نماز می توانند مراجعه کنند.

مراسم افتتاح رسمی مرکز در صفحه اینستاگرام شورای مفتیات روسیه و اداره دینی مسلمانان روسیه منتشر شده است.
 

کد خبر 3958553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha