۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی:

ائمه جمعه نقش مهمی در تبیین شاخصه‌های فرد اصلح در انتخابات دارند

ائمه جمعه نقش مهمی در تبیین شاخصه‌های فرد اصلح در انتخابات دارند

اراک- رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ائمه جمعه نقش مهمی در جلب مشارکت حداکثری مردم و تبیین شاخص ها و معیارها برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات دارند که باید در این زمینه روشنگری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر از استانداری مرکزی، شکرالله حسن بیگی در دوازدهمین نشست ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: برگزاری انتخاباتی سالم و با نشاط در امنیت کامل و با حضور پرشور و گسترده مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است که ستاد انتخابات استان نیز تحقق آن را دنبال می کند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: دانشگاه ها، احزاب و رسانه ها نقش مهمی در ایجاد فضایی پرشور و با نشاط به منظور افزایش مشارکت مردمی در انتخابات دارند.

حسن بیگی افزود: ائمه جمعه نیز نقش به سزایی در جلب مشارکت حداکثری مردم و تبیین شاخص ها و معیارها برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات دارند که باید با رعایت اصل بی طرفی مردم را در انتخاب فرد شایسته کمک کنند.

وی با اشاره به بخشنامه رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خصوص انتخابات پیش رو که به ائمه جمعه سراسر کشور ابلاغ شده، گفت: در این بخشنامه بر تشریح جایگاه انتخابات در ایران اسلامی و تبیین نقش مردم به عنوان پایه های اصلی اقتدار و جاودانگی نظام، توصیه به پرهیز از نگاه ابزاری به آراء مردم و  همچنین پرهیز از جانبداری سیاسی تاکیدشده که ائمه جمعه باید نقش پدری و راهبردی خود را نسبت به اقشار مختلف مردم با هر سلیقه  و گرایشی ایفا کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: همچنین فرمانداران  باید ضمن  دفاع از حقوق داوطلبان و انتخاب کنندگان، زمینه برگزاری انتخابات در فضایی امن و آرام را فراهم سازند.

کد خبر 3958573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha