۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۳۵

امام جمعه بوشهر:

همگان به رای شورای نگهبان احترام بگذارند/ لزوم توسعه اقتصاد خانگی

همگان به رای شورای نگهبان احترام بگذارند/ لزوم توسعه اقتصاد خانگی

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه اقتصاد خانگی، گفت: در اقتصاد مقاومتی نقش مردمی را فراموش نکنیم و بخش خصوصی نه در حرف بلکه در عمل حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر در خصوص اقتصاد مقاومتی و نقش آن در سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: اقتصاد نقشی مهم و اساسی در زندگی سبک زندگی اسلامی دارد و کیفیت اقتصاد می‌تواند در فرهنگ، سیاست، علم و فن‌آوری تاثیر بسیاری داشته باشد.

وی در خصوص اقتصاد مردمی نیز بیان کرد: یکی از موارد مهم در راستای تحقق این موضوع تولید کار و کارآفرینی است و در عرصه زندگی خانوادگی و مردم نقش ارزشمندی دارد و یکی از موارد مورد تاکید پیامبر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: دین اسلام نیز تاکید زیادی بر روی کار و تلاش کرده است و نهی می‌کند از بی‌کاری و تنبلی؛ بر اساس تاکیدات اسلام، بیکاری به دین افراد ضربه می‌زند

لزوم ترویج فرهنگ کار

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کار یکی از فعالیت های مهم در عرصه اقتصاد است و در سبک زندگی اسلامی با اهمیت است، خاطرنشان کرد: کار دارای چهار قسمت دولتی، خصوصی، تعاونی و شخصی و خانوادگی است؛ کار دولتی محدود است و با بالا رفتن تعداد افراد در ادارات ظرفیت برای اشتغال جدید ندارد.

صفایی بوشهری ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند تاثیر خوبی در اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید داشته باشد اما این سرمایه‌گذاری هم محدود است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تعاونی‌ها به درد جامعه و نظام می‌خورد، افزود: اکنون می‌بینیم که بخش خصوصی و تعاونی‌ها با مشکل روبرو هستند که یا نیمه تعطیل هستند و یا نسبت به ظرفیت‌ها کمتر فعالیت می کنند؛ چرا که دچار بحران مالی هستند و دولت‌ها باید حمایت کند.

توسعه بخش اقتصاد خانگی

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه بحث امروز ما بخش اقتصاد خانگی است، تاکید کرد: این بخش از اقتصاد، افراد می‌توانند هم مشکل اقتصاد خانواده خود و هم کشور را حل کند. باید در اقتصاد مقاومتی نقش مردمی را فراموش نکنیم و بخش خصوصی نه در حرف بلکه در عمل حمایت شوند.

وی گفت: افراد باید نیاز جامعه را بدانند و شناسایی کنند و آن کالاها را با کیفیت مناسب تولید کرده و مردم و مسئولان از کالاها حمایت کنند تا کالاهای ما خریداری شوند.

صفایی بوشهری با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان ارشد ارتش اضافه کرد: کشوری که تحت تاثیر تهدیدات دشمنان قرار گیرند اول بدبختی و نشانه ضعف آن کشور است.

مردم هراسی از دشمن ندارند

وی بیان کرد: اگر کسی در این دولت از تهدیدات دشمنان می‌ترسد هراس خود را پای ملت ایران ننویسد چرا که مردم ما در طول تاریخ نشان دادند که از دشمنان هراسی ندارند و مثل کوه ایستاده اند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون رسانه‌های بیگانه در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تشویش در انتخابات پیش رو هستند؛ اما مردم ما باید با مشارکت و انتخاب اصلح مانند دیگر زمان‌ها به دشمنان پاسخ کوبنده دهند.

وی به سالروز تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: سپاه یکی از نعمت‌های الهی بود که از بدو تاسیس شاهد توفیقات خوبی بودیم و اکنون در زمینه‌های مختلف شاهد فعالیت خوب از سوی آنها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به سالروز حادثه طبس اشاره کرد و ادامه داد: اگر بار دیگر بخواهند این اشتباه را تکرار کنند پاسخی سریع و قاطع خواهیم داد.

لزوم تمکین همگان به قانون

وی خطاب به کاندیدای انتخاباتی عنوان کرد: کاندیداها قانون مداری و اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند. شورای نگهبان افرادی را تایید کردند و همه باید به رای آنها احترام بگذارند. فعالیتی بر علیه این رای خلاف قانون است و اگر افرادی را برای اعتراض جمع کنند خلاف قانون، ولایتمداری و حمایت از نظام است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: در آغاز سال جاری برخی از شهرستان‌های استان دچار خسارت‌هایی ناشی از سیل شدند که باید هرچه سریع‌تر خسارت‌ها پرداخت شود و در فعالیت‌های حمایتی مردم اولویت باشند چرا که اساس هر نظام مردم آن هستند.

کد خبر 3958666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha