۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۱

امام جمعه آبدان:

مردم می‌توانند با حضور در صحنه کلید حل مشکلات را به دست بگیرند

مردم می‌توانند با حضور در صحنه کلید حل مشکلات را به دست بگیرند

بوشهر - امام جمعه آبدان گفت: مردم می‌توانند با حضور در صحنه کلید حل مشکلات را به دست بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: ۲۷ رجب یکی از اعیاد بسیار بزرگ اسلام است؛ عظمت روز عید مبعث کمتر از عظمت خلقت انسان نیست. در سوره آل عمران آیه ۶۴ خداوند بر مومنین منت می‌گذارد که نعمت بعثت پیامبر را به آنها عطا کرده است.

وی اضافه کرد: اهداف بعثت در قرآن اینگونه بیان شده است، هدف اصلی در سوره نحل آیه ۳۶ و دیگر آیات بیان شده است. ما در هر امتی پیامبری مبعوث کردیم تا مردم خدا را عبادت کنند و از طاغوت دوری کنند. هدف پایین‌تر برپایی حکومت الهی است که مقدمه ای برای رسیدن به هدف اصلی است. همه انبیا باید دین و سیاست را با هم ادغام کنند.

امام جمعه آبدان ادامه داد: مقدمه دیگر برای هدف عبودیت، در جامعه قسط و عدالت اجتماعی برپا شود. تفاوت حکومت انبیا با دیگر حکومت‌ها، چه دموکراسی و چه دیکتاتوری این است که خواسته یک نفر یا چند نفر باید بر مردم تحمیل شود. درحالی که از نظر عقل تفاوتی بین رئیس و مرئوس نیست و این هم یک نقص بزرگ است. در حکومت انبیا هیچ انسانی بر انسان ها حکومت نمی کند و همه ما موظف هستیم به دستور قرآن مطیع رهبر الهی باشیم و اطاعت او بر همه واجب است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان ارتش  افزود: امنیت برای کشور بسیار مهم است و مهم‌تر از آن ایجاد امنیت است. سفارش کردند به نیروهای مسلح هر چه می توانند توانایی‌ها را افزایش دهند. امروز شگرد ابرقدرت‌ها تشر زدن است تا بتوانند منافع آنها را ببرند. خود را بزرگ می‌کنند و به رخ دیگران می‌کشند. بدترین موقع این است که مسئولین از تشر دشمن بترسند، و اگر ترسیدند در را برای تجاوز دشمن باز کرده اند. این فرموده امام مطابق واقعیت است، دشمن برخی را تهدید می کند اما نمی تواند حمله کند. اخیرا بعد از خلع سلاح سوریه به راحتی به سوریه حمله می کند اما با وجود عصبانیت از کره شمالی به این کشور حمله نمیکند. چون کره شمالی آماده است از نظر تسلیحات و آمریکا جرات حمله ندارد.

حمیدی‌نژاد اضافه کرد: دشمن می‌خواست ما را خلع سلاح کند و بعد حمله کند. با برجام شروع شد، برجام یک تعطیلی برنامه هسته‌ای، برجام دو تعطیلی برنامه موشکی بود. اگر هوشیاری امام و مردم نبود، مسئولان راه خطرناکی می‌رفتند، دولت در اینجا رفوزه شد. هر چه امام هشدار داد ولی مسئولین به دشمن اعتماد کرد و  با عقب نشینی مسولین دشمن به جلو آمد. دشمن می گوید با تداوم این دولت ما می توانیم ایران را خلع سلاح کنیم. مردم باید وارد صحنه شوند و به امریکا تو دهنی محکمی بزنند

امام جمعه آبدان به مناسبت های هفته اشاره و تصریح کرد: پنجم اردیبهشت در سال ۵۹ حمله نظامی آمریکا به ایران است با آن آموزش هایی که دیده بودند از طرف خدا تو دهنی خوردند و بدانند که خدا پشتیبان نظام است چون مردم در خط امام زمان هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات مایه سربلندی ملت است، افزود: ملت با حضور خود احساس می‌کنند کلید کارهای کشور در دست خودشان است. چیزی که واقعیت دارند اینکه مردم واقعا می‌توانند با حضور خود کلید مشکلات را به دست بگیرند. کلید دست مردم است. مردم چشم خود را باز کنند، برخی کسانی که تایید شده‌اند با ورودشان مشکلات را بیشتر می‌کنند. شورای نگهبان حداقل‌ها را در نظر می‌گیرد. کسی هم هست که می تواند مشکلات را حل کند، تقوا مهمترین ملاک است، آیا دروغ می‌گوید، زندگی شخصی او چگونه است، همه افراد تایید شده مسئولیت‌هایی داشته‌اند، کسی که درد مردم را بفهمد، مدیریت جهادی داشته باشد، مشکل ما همین است. دولتی‌ها با مناظره زنده مخالفت کرده‌اند که اصل هم زنده بودن آن است. علت آن هم نگرانی دولتی‌هاست که در مناظره زنده ببازند. مردم هوشیار هستند و بیدار و با حضور در صحنه اصلح را برای حل مشکلات انتخاب خواهند کرد.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: شنبه مصادف با تاسیس سپاه پاسدارن است. پس از جنگ سپاه وارد سازندگی شد و در برطرف کردن محرومیت جامعه بسیار سهم را داشته‌اند. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و دیگر قرارگاه‌های وابسته فعالیت می کنند، از نظر اسلحه نیز به برکت وجود عزیزان در جهان زبان زد شده ایم.

وی با تسلیت به مناسبت شهادت امام کاظم(ع) خاطرنشان کرد: روز سه شنبه که عید مبعث است؛ از نظر عبادت روز بسیار بزرگی است.

حمیدی نژاد بیان کرد: در دولت‌های مختلف کارهای ضد فرهنگی زیادی شده است؛ در دولت تدبیر و امید گسترش موسیقی و ناهجاری‌های اخلاقی گسترش یافت و با تذکرات مکرر رهبر انقلاب همراه بود. اردوهای اختلاطی و برخی کارهای دیگر انجام شد و امیدواریم با اصلاح دولت شاهد حل مشکلات باشیم.

کد خبر 3958769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha