۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸

به مناسبت هفته سلامت؛

کارگاه آموزشی با موضوع افسردگی در دشتستان برگزار شد

کارگاه آموزشی با موضوع افسردگی در دشتستان برگزار شد

بوشهر - معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: به مناسبت هفته سلامت،‌ کارگاه آموزشی با موضوع افسردگی در دشتستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویش‌دوست پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه این کارگاه اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان، کارگاه آموزشی در خصوص، افسردگی با حضور دانشجویان برگزار کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دنیا و جوامع بشری مبحث افسردگی است که باید با اجرای برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های جدید  نسبت به کاهش آن در جامعه تلاش کنیم.

متخصص اعصاب و روان نیز در این کارگاه اظهار داشت: اختلالات روانپزشکی یک از شایع‌ترین و ناتوان‌کننده‌ترین بیماری‌ها محسوب می‌شود و آمارها نشان داده که شیوع اختلالات خلقی در دنیا  ۱۴.۶ درصد است.

دکتر نجاتی افزود: اگر فردی به مدت دوهفته در اکثر اوقات علائمی همچون عدم احساس لذت، احساس غم و خلق پایین ،خواب زیاد یا کم، اشتهای زیاد یا کم، بی‌قراری یا کندی حرکتی، احساس گناه و بی‌ارزشی و پوچی را داشته باشد باید به پزشک مراجعه کند.

متخصص اعصاب و روان اضافه کرد: ژنتیک، محیط و روانشناختی می‌توانند از عوامل موثر در بروز افسردگی باشند و افرادی که به پزشک مراجعه می‌کنند و تحت درمان قرار می‌گیرند و اگر دارو را بدون دستور پزشک قطع کنندباعث عود بیماری با شدت بیشتری خواهند بود.

وی گفت: عواملی، نظیر تغذیه، تحرک و خواب کافی، ارتباط اجتماعی، ترک دخانیات و مواد مخدر و همچنین کنترل استرس از راهکارهای پیشگیری و کنترل افسردگی محسوب می‌شوند.

نجاتی ادامه داد: وزارت بهداشت باید  پیشگیری را مبنای کاهش بیماری افسردگی قرار دهد و تمام  فعالیت‌های خود را  محور توسعه سلامت روان و جامعه سالم و پویا انجام دهد.

کد خبر 3961516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha