۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۲۶

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

راه توسعه دانشگاه ها قطع ارتباط مالی با دولت است

راه توسعه دانشگاه ها قطع ارتباط مالی با دولت است

کرمان - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یکی از راه های توسعه دانشگاه ها را قطع ارتباط مالی با دولت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم دوازدهمین دوره جایزه افضلی پور، دومین جایزه هنری صبا و دومین جایزه کارآفرینی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: قرار بود جوانان ما درس بخوانند و کارآفرین شوند اما چرا کشور با ۳۴ میلیون جوان به این فکر می کند که چگونه به آنها شغل دهد؟

وی افزود: از آنجا که هیچ یک از اقتصادهای بزرگ دنیا با پول نفت و طلا به جایی نرسیده اند از این رو دولت یازدهم بحث اقتصاد دانش بنیان را مطرح کرد تا بتواند پایه اقتصادمان را عوض کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه محیط کسب و کار جدید در اقتصاد دانش بنیان مسئله ساز است، گفت: عدم همکاری برخی در راستای راه اندازی کسب و کار جدید جوانان از چالش های طرح دانش بنیان است.

ستاری تصریح کرد: باید پایه اقتصادی را دانشی کنیم و دانشگاه ها مبداء اقتصاد است به گونه ای که استارتاپ هایی که جوانان مدیریت آن را به عهده دارند، میلیاردها دلار می ارزد و چند استارتاپ داریم که بیش از دو هزار میلیار دلار گردش مالی دارند.

وی ادامه داد: جوانان با تغییر ساختار سنتی در سیستم توزیع و بروکراسی می توانند کشور را اصلاح کرده و دنیا را تکان دهند از این رو در دو سال گذشته کشور در راستای استارتاپ و شاخص اقتصاد دانش بنیان که شامل محیط کسب و کار هم می شود، ۴۲ رتبه بهبود پیدا کرده و به رتبه هفتاد و هشتم دنیا رسیده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در حوزه علمی پیشرفت چشمگیری داشتیم، اظهار کرد: به خاطر حجم نیروی انسانی نوآور و خلاقی که داریم امسال در حوزه نانو احتمالا پنجم دنیا خواهیم شد و در حوزه مقالات انتشار یافته رتبه شانزدهم دنیا را داریم و این در حالی است که ما شایستگی های بیشتری داریم.

وی گفت: اگر بخواهیم مشکلی از مردم و جامعه را حل کنیم باید دیوارهای دور دانشگاه ها برداشته شود و دانشگاه نسل سوم باید در جامعه حل شده باشد و این نیاز به تبادلات بین رشته ای دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید به اینکه دانشجویان و نخبگان بدانند ما به این کشور احتیاج داریم و باید زیرساخت ها را فراهم کنیم، افزود: ثروت شما دانشجویان در مغزهایتان است و می توانید این را پیاده کنید. شما با استخدام شدن خودتان را نابود می کنید، شما دانشجویان درس می خوانید که مشکلی از مردم و جامعه حل کنید و خلاقیت دارید.

وی عنوان کرد: دولت فضای رشد شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را فراهم کرده است اما دولت نمی تواند بروکراسی را حل کند زیرا خودش منبع بروکراسی است و یکی از راه های توسعه دانشگاه ها قطع ارتباط مالی با دولت است.

ستاری بیان داشت: با افتتاح مزرعه حیوانات در دانشگاه باهنر دیوار دو دانشگاه را برداشتیم به امید روزی که تمام دیوارها بریزد تا دانشجویان به راحتی بتوانند به کسب و کار بپردازند.

کد خبر 3968948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha