۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۱

در نشستی خبری مطرح شد

بزرگان سینما به جشنواره «سایه» آمدند/ رقابت فیلم‌ کوتاهی‌ها

بزرگان سینما به جشنواره «سایه» آمدند/ رقابت فیلم‌ کوتاهی‌ها

مصطفی شیری دبیر یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه «سایه» عنوان کرد که بودجه این جشنواره از طریق دانشگاه سوره تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری یازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سایه» ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور مصطفی شیری دبیر این دوره از جشنواره و اصحاب رسانه در دانشگاه سوره برگزار شد.

شیری در ابتدای این نشست گفت: این جشنواره به صورت داخلی برگزار می شود و تنها آثار کوتاه شامل فیلم کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن و ... در آن به نمایش در می آیند. البته فیلم های کوتاه داستانی باید تا ۳۰ دقیقه و آثار مستند تا ۴۰ دقیقه باشند.

وی افزود: من اولین دوره ای است که دبیر این جشنواره هستم و در این دوره هایده صفی یاری، کامبوزیا پرتوی، طناز طباطبایی، هومن بهمنش و محمد آفریده به داوری آثار می پردازند.

شیری با اشاره به بودجه این جشنواره گفت: بودجه جشنواره «سایه» را دانشگاه سوره تامین می کند و این رویداد فرهنگی از ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت برگزار می شود که ۱۵۰ فیلم از دانشجویان متقاضی حضور در این جشنواره بودند و در نهایت ۴۳ فیلم در بخش مسابقه و جنبی قرار گرفتند. در واقع ۳۳ فیلم در بخش مسابقه و ۱۰ فیلم در بخش جنبی حضور دارند. فیلم های بخش جنبی به این صورت هستند که هیات انتخاب یعنی رامتین شهبازی، سیدوحید موسوی و سیدعلی روحانی آنها را شایسته حضور و نمایش در این جشنواره دیدند.

دبیر یازدهمین دوره جشنواره فیلم «سایه» بیان کرد: در این دوره ۴ کارگاه برگزار می شود که کارگاه اول با موضوع تئوری فیلمنامه با حضور رامتین شهبازی، کارگاه دوم با موضوع فیلمنامه نویسی سریال با حضور هادی مقدم دوست، کارگاه سوم با موضوع کارگردانی توسط حمید نعمت الله و کارگاه چهارم با موضوع تدوین برگزار می شود که احتمال دارد کارگاه چهارم توسط بهمن کیارستمی برگزار شود.

وی در پایان عنوان کرد: محل نمایش فیلم های این دوره از جشنواره در سالن سینمای دانشگاه سوره است. ضمن اینکه ما در این دوره شرطی با این موضوع اضافه کردیم که فیلم هایی که عوامل اصلی آن مانند تدوینگر، صدابردار یا فیلمبردار و ... که می خواستند اثرشان در در این دوره حضور پیدا کند با اجازه از تهیه کننده و در صورتی که سوره ای باشند می توانند در بخش مسابقه و در آن بخشی که فعالیت دارند مورد داوری قرار بگیرند.

کد خبر 3971384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha