۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

زیرساخت اقتصاد طارم بحث آب است

 زیرساخت اقتصاد طارم بحث آب است

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت اقتصاد طارم بحث آب است که برای توسعه نیازمند همکاری‌های لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی وقف‌چی  ظهر یکشنبه در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای انذر ، افزود: الفبای توسعه در هر کشور، شهر و روستایی بحث توسعه راه است به همین دلیل است که در این شهرستان اولویت را بر راه ارتباطی گذاشتیم و مسیر خلخال ـ طارم ـ منجیل و مسیر زنجان ـ ‌طارم به منجیل در دست اقدام است.

وی  به وجود ۲۰ رودخانه آب شیرین در طارم،اشاره کردو گفت: برنامه‌ای در راستای مهار آب این رودخانه‌ها برای بهره‌برداری‌های لازم داریم که در روزهای آتی تصمیم‌گیری‌هایی برای آن انجام خواهد شد. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:  اعتبار کمی برای این پروژه‌ها تخصیص داده شده و لی ما به دنبال تامین مالی از راه‌های دیگری هستیم و در نامه‌ای از دکترنوبخت درخواست کمک‌های مالی کرده‌ایم. 

وقف چی تاکید کرد:  زیرساخت توسعه اقتصاد شهرستان طارم، تامین آب است.

وی با بیان اینکه توسعه هر منطقه ای نیازمند توسعه راه و محورهای ارتباطی آن است٬ اظهار کرد: در راستای توسعه محورهای ارتباطی شهرستان طارم تمامی پروژه های تعریف شده با همراهی مدیریت استان پیگیری شده و قول هاب مساعدی برای تامین مناسب اعتبارات داده شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: محور زنجان-طارم به منجیل را یکی از مسیرهای مهم ارتباطی برای شهرستان طارم برشمرد و تاکید کرد: این محور تاکنون با تلاش مدیران استان ادامه یافته و در تلاش هستیم در پیش بینی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه اقدام کنیم. تصمیم داریم اعتبار تخصیصی پروژه را به ۵۰ میلیارد تومان برسانیم که به نتیجه مناسبی برسد.

وقف چی به دیگر محوهای ارتباطی شهرستان طارم اشاره کرد و یادآور شد: محور خلخال-طارم به منجیل در سال جاری پیش بینی اعتباری خوبی داشته که سه برابر اعتبار قبلی است.

وی به ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان طارم اشاره و خاطرنشان کرد: روستاهایی انذر و گوهر بهترین و گران قیمت ترین برنج کشور را تولید می کنند.

وقفچی استفاده حداکثری از آب در شهرستان طارم را خواستار شد و تاکید کرد: روستاهای شهرستان طارم در تامین آب مشکلاتی دارند که انتظار داریم برای بهره برداری از منابع آبی شهرستان طارم تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: روستاهای انذر و گوهر بهترین و گران‌ترین برنج را تولید می‌کند ولی متاسفانه فقط یک‌سوم آب موجود قابل بهره‌برداری است و این‌گونه موارد سبب عقب‌ماندگی بخش غیردولتی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: اصل و ریشه آن هم اقتصاد مردم است و زیرساخت اقتصاد طارم بحث آب است که برای توسعه نیازمند همکاری‌های لازم است.

کد خبر 3972262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha