۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵

در نمایشگاه کتاب مطرح شد؛

وعده‌های مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ناشران و کتابفروشان

وعده‌های مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ناشران و کتابفروشان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درجلسه‌ای باحضور ناشران و کتابفروشان و به میزبانی رئیس نمایشگاه کتاب، وعده‌های قابل توجهی برای حل مشکلات بیمه‌ای این صنف مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بعدازظهر امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت و در آخرین روز از برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مجموعه شهر آفتاب با حضور در سالن تشریفات، جلسه‌ای را با تعدادی از ناشران و کتابفروشان باسابقه در رابطه با مشکلات مبتلابه این سازمان تشکیل داد.

 پس از صحبت‌های مقدماتی سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد مبنی بر لزوم همکاری بیشتر سازمان تأمین اجتماعی با اهالی نشر و رفع مشکلات آن‌ها، در سخنانی به وظایف و رسالت سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و با اشاره به اینکه تعهدات این سازمان، ۸۵ هزار میلیارد تومان است، آمادگی سازمان مطبوعش را برای حل مشکلات مبتلابه صنف نشر و کتابفروش مطابق مر قانون ابلاغی به این سازمان اعلام کرد.

در ادامه تعدادی از فعالان حوزه نشر از جمله فرهاد تیمورزاده مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده، محمدضا توکل صدیق مدیر مسئول انتشارات صابرین و نایب رئیس اتحادیه ناشران، حسن کیائیان رئیس اسبق این اتحادیه و مدیرمسئول انتشارات چشمه و نادر قدیانی رئیس سابق اتحادیه ناشران و و مدیرمسئول انتشارات قدیانی به بیان برخی مشکلات مبتلابه خود با سازمان تأمین اجتماعی پرداختند.

در ادامه نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص نبود شعب مختص تأمین اجتماعی برای این دسته از اهالی نشر، قول راه اندازی سه شعبه اختصاصی در تهران (یک شعبه در خیابان فاطمی- یک شعبه در غرب تهران و یک شعبه در شرق تهران) را داد و اذعان کرد که نبود این شعبه‌ها تا پیش از این به خاطر مشکلات فنی و نیمه ساختی خود سازمان تأمین اجتماعی بوده است.

نوربخش همچنین در پی درخواست معاون امور فرهنگی برای ایجاد شعب تخصصی تأمین اجتماعی در دو شهر قم و مشهد که کتابفروشان و ناشران بیشتری در آن فعالیت می‌کنند قول ضمنی ایجاد این شعب را داد اما آن را منوط به بررسی‌های بیشتر کرد.

وی در مورد محاسبه شدن حق بیمه کتابفروشی‌ها و موسسات انتشاراتی دارای کمتر از پنج پرسنل نیز گفت: این مسئله نیازمند کمک دولت و ارائه طرحی از سوی وزارت ارشاد به کابینه است که اگر این اقدام انجام شود ما آمادگی انجام اقدامات لازم در این زمینه را داریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعیهمچنین در مورد دغدغه صنف نشر مربوط به برخوردهای خارج از عرف و نامناسب تعدادی از بازرسان این سازمان از موسسات انتشاراتی و کتابفروشی‌ها گفت: بنده شخصاً به موضوع رسیدگی می کنم و تذکرات لازم را به همکارانم خواهم داد که کار بازرسی خود را متناسب با فعالیت این صنف تنظیم کنند و آن را به صورت بهتری انجام دهند.

نوربخش همچنین وعده تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان تأمین اجتماعی و صنف نشر را داد و اظهار داشت: آقای جعفری مشاور عالی سازمان تأمین اجتماعی، نماینده تام الاختیار سازمان تأمین اجتماعی در کارگروه یاد شده خواهد بود و ما آماده ایم که این کارگروه فعالیت خود را از فردا شروع کند.

کد خبر 3977550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha