۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۴۲

وزیر کشور:

طبق قانون تا ساعت ۲۴ امشب می‌توانیم برگزاری انتخابات راتمدید کنیم

طبق قانون تا ساعت ۲۴ امشب می‌توانیم برگزاری انتخابات راتمدید کنیم

وزیر کشور گفت: طبق قانون تا ساعت ۲۴ امشب می‌توانیم برگزاری انتخابات را تمدید کنیم و عزیزان باید رأس ساعت ۲۴ درب ستادها را ببندند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار داشت: ملت ایران امروز حماسه جدیدی را خلق کردند و با حضور پرشور در انتخابات، مردم پای آرمان‌ها و ارزش‌های خود ایستادند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم از صبح همه تمهیدات و امکانات را فراهم کنیم اما حضور به قدری زیاد است که در برخی مواقع شرمنده مردم عزیز شدیم.

وزیر کشور افزود: برای مانور قدرت، خواهش می‌کنیم مردم ما را ببخشند و تحمل کنند.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: طبق قانون تا ساعت ۲۴ امشب می‌توانیم برگزاری انتخابات را تمدید کنیم و عزیزان باید رأس ساعت ۲۴ درب ستادها را ببندند.

وی گفت: با توجه به اینکه هنوز در برخی شهرها و شعب با تراکم مواجه هستیم، خواهش می‌کنم مردم برنامه‌ریزی کنند تا در شعب خلوت‌تر توزیع شود؛ با این کار می‌توانیم تا آخرین نفر رأی بگیریم و شرمنده مردم نشویم.

وزیر کشور اظهار داشت: با توجه به برگزاری همزمان انتخابات شوراها و مجلس، این ترافیک ایجاد شده است.

رحمانی‌فضلی همچنین در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون آرای نهایی گفت: شایعات، گمانه‌زنی‌ها، اطلاعات و آمارهایی از صندوق‌هایی که هنوز باز نشده است، ارائه می‌شود؛ مردم نباید به این آمارها توجه کنند.

وی یادآور شد: ستاد امنیتی مأمور شد کسانی که این آمارها را منتشر می‌کنند، معرفی کند که ما این افراد را به دادسرا معرفی کرده‌ایم.

وزیر کشور گفت: از صبح تا الان کسری تعرفه در هیچ منطقه‌ای نداشتیم، برخی شعبه‌ها کسری داشتند که بلافاصله تأمین شد، به همه فرمانداران دستور دادم به شعب تعرفه‌های لازم را برسانند.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: در تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز حوزه‌هایی بوده که خلوت هستند، بهتر است مردم به این حوزه‌ها مراجعه کنند.

وزیر کشور افزود: بعد از اتمام رأی‌گیری، دستور شمارش آرا در همه کشور صادر می‌شود.

رحمانی‌فضلی گفت: افراد در گروه‌هایی اعلام کردند هرکس شکایتی از روند انتخابات دارد، به آنها اعلام کند این کار غیرقانونی است زیرا ناظر انتخابات، شورای نگهبان است و اگر مردم با تخلفی روبرو شدند، باید به شورای نگهبان اعلام کنند.

وی تأکید کرد: کسانی که این کار را می‌کنند برخلاف قانون عمل کردند و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 3983283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha