۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۹

طی سال گذشته؛

۱۶۰۰فرصت شغلی در مناطق محروم استان مرکزی توسط کمیته امداد ایجادشد

۱۶۰۰فرصت شغلی در مناطق محروم استان مرکزی توسط کمیته امداد ایجادشد

اراک- مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سال گذشته سه هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در استان مرکزی ایجاد شد که بیش از یک هزار و ۶۰۰ مورد آن مربوط به روستاها و مناطق محروم است.

به گزارش خبرنگار مهر، قنبر موسی نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۷هزار خانوار در استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد هستند و ۱۶هزار حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری دارند.

 مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی افزود: همچنین در استان مرکزی بیش از ۴۴هزار و ۸۰۰ خانوار با سرپرست زن، مشمول بیمه اجتماعی هستند و از مزایای این بیمه بهره مند می شوند.

موسی نژاد بیان کرد: طبق ارزیابی هم اکنون دو هزار و ۷۷۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی مستاجر هستند که ۸۰درصد آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که در این رابطه سال گذشته ۱۲۲ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان تحویل و یک هزار و ۴۹۰ مورد مسکن نیز مقاوم سازی و بهسازی شد.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۸۵۰ خانواده زندانی در استان تحت حمایت کمیته امداد بوده و دو هزار و ۳۶۰ نفر از کودکان تحت پوشش این نهاد نیز در زمره ایتام جای دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد:۲۶ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در ماه رمضان اطعام می شوند که این اطعام به صورت تحویل کالا با سرانه هر خانواده یک میلیون ریال است.

موسی نژاد تصریح کرد: همچنین شش هزار و ۷۰۰ دانش آموز در استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد هستند و ۷۵۰ نفر از آنان بدون حامی بوده که تلاش داریم در ماه رمضان با اجرای طرح محسنین، از حامی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: جمع آوری زکات فطره و هدایت این مبالغ در هر محله، مسجد و روستا به سمت نیازمندان در دستور کار کمیته امداد استان مرکزی بوده و دیدار خیران و مسئولان از خانواده های تحت پوشش نیز از دیگر برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) در این ماه است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های مددجویان کمیته امداد با ۴۰ غرفه در پارک ملت اراک در ماه مبارک رمضان، افزود: به نمایش گذاشتن توانمندی های مددجویان و درآمدزایی برای این قشر نیز از مهمترین اهداف برگزاری اینگونه نمایشگاه ها است.

موسی نژاد یادآور شد: در کنار حمایت های مادی، کمیته امداد استان مسائل فرهنگی را نیز مورد توجه قرار داده است و تلاش دارد با برنامه ریزی برای اجرای طرح های مناسب در این زمینه، بستر ارتقای باورهای دینی و ترویج زندگی اسلامی ایرانی را در میان خانوارهای تحت پوشش فراهم کند.

کد خبر 3988635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha