۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۶

استاندار خوزستان:

فیبرنوری خانگی در کل خوزستان راه اندازی شود

فیبرنوری خانگی در کل خوزستان راه اندازی شود

اهواز - استاندار خوزستان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار راه اندازی فیبرنوری خانگی در کل استان خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در حاشیه افتتاح فاز نخست طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند در آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتباطات یکی از زیرساختهای اساسی توسعه است و هرچه پیشرفت در این زمینه بیشتر باشد، زیرساختهای توسعه و رشد منطقه بیشتر فراهم است.

شریعتی تصریح کرد: با گستردگی بیشتر زیرساخت‌های ارتباطات، امکان ارائه خدماتی که قبلا به صورت عادی ارائه می شد، در حوزه ارتباطات بیشتر فراهم می‌شود. همچنین در حوزه ارتباطات می توان اشتغالزایی جدی ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: ۱۸ ماه گذشته در سفر وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوزستان ۱۸ تفاهمنامه کسب و کار و اشتغالزایی در حوزه ارتباطات، زیرساخت های ارتباطی ، تولید محتوا، شتاب دهنده و ... به امضا رسید و برخی از این تفاهمنامه ها اکنون عملیات و اجرایی شده و زمینه اشتغالزایی بسیار خوبی ایجاد کرده و زیرساختهایی را گسترش داده است.

استاندار خوزستان با اشاره به تحویل نخستین لینک فیبر نوری خانگی FTTH در صبح امروز در آبادان بیان کرد: امید است این اقدام به کل استان تسری یابد. از وزیر ارتباطات قول گرفتیم که این اقدام در مرکز استان خوزستان یعنی اهواز نیز اجرایی شود تا خوزستان نماد استان توسعه یافته و مدرن و هوشمند باشد.

شریعتی گفت: خوزستان پنجمین استان کشور است که مرکز ارتباطات بین الملل اینترنت کشور ( GW) در آن راه اندازی شده با راه اندازی این مرکز، خوزستان علاوه بر اتصال به دیتای جهانی، ارتقا و رشد جدی و خوبی در حوزه ارتباطات خواهد داشت که بسیاری از استان‌های توسعه یافته از آن محروم هستند.

کد خبر 3988723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خوزستانی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      0 0
      لطفا...پیگیر رفع معضل گرد خاک و تامین آب شرب و ایجاداشتغال مردم باشید.ببین مردم مشکل شون چیه اون در اولویت هس اگه واقعا بفکر مردم هستی... فیبر نوری مشکل مردم نیست