۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبرداد:

آغاز آیین جزء‌ و ترتیل‌ خوانی قرآن در مساجد و امامزادگان کردستان

آغاز آیین جزء‌  و ترتیل‌ خوانی قرآن در مساجد و امامزادگان کردستان

سنندج- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: از نخستین روز ماه مبارک رمضان آیین جزءخوانی و ترتیل خوانی قرآن درمساجد وامامزادگان شاخص استان آغاز می شود.

جت الاسلام مصطفی نوروزی در گفت وگو با خبرنگار مهر به برنامه های اداره کل اوقاف استان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد وگفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در قالب این طرح، آیین جزء‌ خوانی و ترتیل‌ خوانی قرآن نیز در مساجد و امامزادگان شاخص از نخستین روز ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

وی ادامه داد: ارتقا سطح معرفتی، معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه بیش از ۲۰ روحانی و مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و بومی در مدت برگزاری این طرح در امامزادگان حضور می یابند، در این طرح، روحانیون در ۲ بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام نوروزی افزود: امسال همچنین همانند سال‌های گذشته، خیمه‌های معرفت شامل موضوعات مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوان و تبلیغ چندرسانه‌ای در امامزادگان شاخص برپا می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین برگزاری محافل و سخنرانی‌ها، جشن‌های رمضان به صورت شاد و جذاب از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان است تا برنشاط معنوی و قرآنی روزه‌داران افزوده شود.

کد خبر 3989511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha