۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴

اخبار پلیس/

مامورقلابی درکرمانشاه به دام افتاد/ دستگیری سارق حرفه‌ای در هرسین

مامورقلابی درکرمانشاه به دام افتاد/ دستگیری سارق حرفه‌ای در هرسین

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: فردی که با معرفی خود به عنوان پلیس از شهروندان اخاذی می کرد به واسطه برخورد خودروی وی با درخت به دام افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد:  روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد برخورد خودرو سمند مشکی رنگ با درخت در خیابان سید جمال الدین ماموران کلانتری ۱۵ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در صحنه حادثه راننده یک خودرو پراید به ماموران مراجعه و مدعی شد که راننده سمند به همراه فردی دیگر با در دست داشتن یک دستگاه بیسیم جلوی خودروی وی را مسدود و به بهانه بازرسی خودرو دو دستگاه تلفن همراه و کارت ماشین را به سرقت برده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: پس از بازرسی ماموران از خودروی مذکور تلفن های مسروقه و کارت ماشین شاکی کشف شد و متهم نیز به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی، ادامه داد: بنا به اظهارات متهم همدست وی به همراه بیسیمی که به وسیله آن اقدام به اخاذی می کردند، متواری شده است که دستگیری وی در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در پایان افزود: شهروندان در مواجه با ماموران از آنان کارت شناسایی درخواست نمایند خصوصا مامورانی که فاقد خودرو و لباس مصوب سازمانی می باشند.

توهین و تهدید نسبت به ماموران راهور جرم محسوب می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: هر گونه توهین و تهدید نسبت به ماموران و اخطاریه نویسان پلیس راهنمایی و رانندگی جرم بوده و دارای مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی است

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۰۷ ق. ا.ا هر گونه حمله یا مقاومتی که با علم و آگاهی نسبت به ماموران دولت در هنگام انجام وظیفه به عمل آید، تمرد محسوب می شود و متمرد حسب مورد به حبس، شلاق و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

وی گفت: همه افراد باید مطیع قانون و دستور ضابطان باشند حتی اگر فرمان مامور بر خلاف اراده و میل افراد باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: افراد نباید مانع اجرای دستور شوند و چنانچه از فرمان پلیس صدمه یا خسارتی به آنان وارد شود می توانند از طریق طرح شکایت در مراجع نظارتی به عملکرد ماموران اعتراض کنند.

سرهنگ شیری با بیان اینکه در درماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به افسران کادر و پیمانی راهنمایی و رانندگی مورد وثوق اجازه داده شده است تا تخلفات رانندگی را وفق قانون تشخیص داده و قبض جریمه صادر نمایند، تصریح کرد: ماموران راهور باید با اخلاق مداری، حرفه ای گرایی و احترام متقابل همراه با قاطعیت به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی در پایان با تاکید بر تقویت فرهنگ رعایت قانون گفت: متاسفانه باور و تصور غلط برخی از شهروندان این است که حضور پلیس به خاطر جریمه کردن است که بایستی این نگاه منفی علیه پلیس با روشنگری و فرهنگ سازی بازبینی شود.

تشکیل تیم های مجرب آموزشی در راستای اهداف قرارگاه جهادی آموزش

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که تیم های مجربی به منظور آموزش کارکنان در راستای اهداف قرارگاه جهادی آموزش در انتظامی شهرستان کرمانشاه تشکیل شده اند.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در حاشیه بازدید از کلاس های قرارگاه جهادی آموزش شهرستان اظهار کرد: بر اساس دستورات سلسه مراتب فرماندهی قرارگاه جهادی آموزش در انتظامی شهرستان کرمانشاه تشکیل شده است و فعالیت خود را به شکل مطلوبی دنبال می کند.

وی افزود: به منظور اجرای هرچه بهتر دستور العمل های قرارگاه جهادی آموزش در سطح شهرستان کرمانشاه تیم های مجربی به منظور آموزش کارکنان انتظامی شهرستان تشکیل شده اند و روزانه به صورت فشرده کلاس های خود را برگزار می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: این تیم های آموزشی ضمن بازدید و بازرسی از کلانتری ها و پاسگاه های سطح حوزه استحفاظی کارکنان انتظامی را با مباحث جدید آموزشی آشنا می کنند.

سرهنگ شیرزادی توضیح داد: اصول و فنون تیر اندازی، قانون به کارگیری سلاح، مباحث حقوقی، رعایت حقوق شهروندی و بدرقه متهم از جمله مهمترین مباحثی هستند که توسط قرارگاه جهادی آموزش به کارکنان ارائه می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اهمیت آموزش در ناجا و دانش محور بودن سازمان، گفت: پلیس با توجه به خدماتی که به مردم  می دهد، پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود، از این رو مدیریت دانش و آموزش مستمر بصورت ویژه مورد تاکید است.

سرهنگ شیرزادی ادامه داد: تنوع موضوعات و  فعالیت های پلیسی و  پیچیدگی جرم در جامعه امروزی، ضرورت آموزش مهارت‌های تخصصی در بین کارکنان را امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری کرده است.

وی تاکید کرد: پلیس با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و آموزش‌های هدفمند در قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، بر آن است که کارکنان را در ماموریت ها با افزایش مهارت و آگاهی، واکسینه کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: آموزش مناسب و مستمر موجب بهره‌وری سازمانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکرد سازمانی می‌شود و هدف ما باید ارتقاء توان رزمی و عملیاتی، دانش، مهارت و استانداردسازی رفتار کارکنان و رشد و تعالی فردی آن‌ها در ماموریت ها باشد.

دستگیری سارق حرفه ای در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای و کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان هرسین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اگاهی شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی با تحقیقات گسترده محلی به یک نفر سارق سابقه دار مشکوک و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی دستگیر کردند.

سرهنگ شکری خاطر نشان کرد: متهم در ابتدا منکر انجام هر گونه سرقتی شد اما در مواجه با مستندات چاره ای جز بیان حقایق نداشت  و به ۱۰ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان هرسین  اعتراف کرد، لذا در این زمینه پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

وی در پایان گفت: با توجه به شروع فصل تعطیلات و احتمال وقوع انواع سرقت، شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و توصیه های پلیسی را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

کد خبر 3992573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha