۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸

اشرف غنی: ضعف در نهادهای امنیتی افغانستان را می پذیرم

اشرف غنی: ضعف در نهادهای امنیتی افغانستان را می پذیرم

متعاقب حملات چند روز گذشته در کابل و شرایط بد امنیتی حاکم بر افغانستان، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که نهادهای امنیتی این کشور نیاز به اصلاح اساسی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، پس از وقوع ۳ انفجار در مراسم خاکسپاری یکی از کشته‌شدگان تظاهرات روز جمعه کابل که دست کم ۱۸ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجا گذاشت، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان گفت: من می‌پذیرم که نهادهای امنیتی افغانستان نیاز به اصلاحات اساسی دارد.

وی افزود: می پذیرم  که کاستی هایی در کار مسئولان وجود دارد و باید اصلاحاتی اساسی هم در دستگاه های امنیتی و هم در دیگر ادارات ما انجام شود، این اصلاحات به زودی عملی می شود.

رئیس جمهور ی افغانستان در ادامه گفت: باید با کسانی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند، در هر سطحی که قرار دارند، برخورد قاطع صورت بگیرد.

وی افزود: مردم عملکرد دولت را در هر سطحی نظارت و نقد کنند، چرا که این به سود کشور افغانستان و به نفع همگانی ملت است، رهبری دولت وحدت ملی افغانستان نیز به این امر معتقد و متعهد است.

لازم به ذکر است که پس از حمله خونین چهارشنبه گذشته در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ تن شد، مردم افغانستان دست به اعتراضات گسترده ای زدند و خواستار استعفای مقامات این کشور از جمله غنی و عبدالله شدند، این تظاهرات اما به خشونت کشده شد و طی درگیری نیروهای امنیتی افغانستان با مردم ۷ نفر کشته و ۲۰ نفر نیز زخمی شدند.

روز گذشته نیز ۳ انفجار پیاپی در مراسم تشییع جنازه یکی از متعرضان کابل صورت گرفت که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر شد.

کد خبر 3995911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha