۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۹

جشنواره شب‌های ماه مبارک رمضان در آنکارا آغاز شد

جشنواره شب‌های ماه مبارک رمضان در آنکارا آغاز شد

جشنواره شب‌های ماه مبارک رمضان با حضور حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره شب‌های ماه مبارک رمضان با حضور حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جودت یلماز، معاون حزب عدالت و توسعه، مصطفی آک، شهردار منطقه کچه اورن و مقامات و مسئولین محلی در آنکارا گشایش یافت.

در این مراسم، مصطفی آک طی سخنانی، برگزاری ویژه برنامه‌های شب‌های رمضان را یک برنامه بین‌المللی برای آشنایی مردم با سنت‌ها و فرهنگ سایر کشورهای اسلامی دانست.

شهردار کچه اورن ضمن تشکر از حضور رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این ویژه برنامه، گفت: مهمانان سایر کشورها فرصت مناسبی برای شناخت ترکیه، آنکارا و منطقه کچه اورن خواهند داشت.

این جشنواره فرهنگی ـ هنری برای هشتمین سال متوالی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان به مدت ۳۰ شب بعد از افطار، توسط شهرداری کچه اورن (یکی از مناطق مهم آنکارا) برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری این جشنواره یک ماهه، چادرهایی برای ارائه محصولات فرهنگی و معرفی شهرهای ترکیه در اختیار شهرداری‌های ترکیه  قرار می‌گیرد.

همچنین، در طول مدت زمان برگزاری این جشنواره، به مدت ۵ شب کلبه‌هایی در اختیار کشورهای اسلامی قرار داده می‌شود تا به ارائه محصولات فرهنگی ـ هنری و معرفی کشور خود، بپردازند.

بنابر اعلام این خبر، جمهوری اسلامی ایران با حضور در جشنواره امسال و میزبانی از یک گروه ۲۱ نفر از هنرمندان کشورمان، به مدت پنج شبانه روز به اجرای برنامه می‌پردازد. این گروه هنری در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان با اجرای تلاوت کلام الله مجید، گروه تواشیح سفیران نور و همچنین، نواهای ایرانی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، دو تن از هنرمندان خوشنویس و قلمزن ایرانی به مدت پنج شب با برگزاری نمایش آثار و هنرنمایی زنده، هنر ایرانی را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

کد خبر 3996441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha