۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳

در نشست صلح کابل مطرح شد؛

اجازه مشروط رئیس جمهوری افغانستان به طالبان برای گشایش دفتر سیاسی

اجازه مشروط رئیس جمهوری افغانستان به طالبان برای گشایش دفتر سیاسی

رئیس جمهوری افغانستان طی اظهاراتی در نشست صلح کابل اعلام کرد که اگر پیشنهادات گروه طالبان معقول باشد، می تواند یک دفتر سیاسی برای خود در یکی از کشورهای مورد نظرش باز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، نشست بین المللی صلح کابل لحظاتی پیش با سخنرانی «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان آغاز شد.

غنی در سخنرانی خود در افتتاحیه این نشست گفت: هدف نشست کابل ایجاد صلح در افغانستان با حمایت کشورهای همسایه و جامعه‌ جهانی است.

وی افزود: دولت افغانستان برنامه های اصلاحات خود را در نشست های «بروکسل»، «ورشو»، «مونشن» و نیز در کابل به جامعه جهانی تقدیم کرد و امروز ما از جهانیان می خواهیم تا به تعهداتی که داده اند، عمل کنند.

وی با تاکید براینکه افغانستان از سوی گروهای مختلف تروریستی تهدید می شود ابراز داشت: صلح و ثبات در افغانستان باعث صلح و ثبات در منطقه، آسیا و جهان می شود. این نقطه حیاتی برای ثبات جهان است.

غنی در ادامه گفت: تقویت نیروهای امنیتی ما به این معنا است که طالبان نمی تواند از لحاظ نظامی بر مردم افغانستان پیروز شود.

رئیس جمهوری افغانستان با بیان اینکه اگر طالبان آماده‌ مذاکره صلح نشود، افغانستان نمی‌تواند به صلح پایدار برسد از طالبان خواست که دست از خشونت برداشته و به روند صلح بپیوندد.

غنی همچنین خطاب به طالبان گفت در صورتی که پیشنهادات این گروه معقول باشد، می تواند یک دفتر سیاسی در یکی از کشورهای مورد نظرش باز کند.

وی در عین حال تصریح کرد: ما آماده‌ مذاکرات صلح هستیم ولی این بدین معنا نیست که ما تحت فشار حاضر به این مذاکرات شده ایم.

کد خبر 3997001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha