۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰

در بازدید تولیت آستان قدس از آشپزخانه حرم مطهر عنوان شد

توزیع روزانه هزاران پرس غذای متبرک در روستاها و حاشیه شهر مشهد

توزیع روزانه هزاران پرس غذای متبرک در روستاها و حاشیه شهر مشهد

مشهد-تولیت آستان قدس رضوی با حضور در آشپزخانه حرم مطهر رضوی از نزدیک در جریان روند طبخ افطاری برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی در بازدید از بخش‌های مختلف آشپزخانه مهمانسرای جدید و قدیم حرم مطهر رضوی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در طبخ غذای متبرک حضرت رضا(ع) خطاب به خدمتگذاران اظهار کرد: همه شما علی‌رغم گرفتاری‌هایی که در زندگی خود دارید اما آماده شده‌اید برای مهمانان حضرت رضا(ع) افطار آماده کنید که ان‌شاءالله با این تلاش‌ها در آخرت جزء نزدیکان حضرت رضا(ع) باشید.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های امامان و پیشوایان دینی ما در طول تاریخ پذیرایی از مهمانان مختلف و نیازمندان بوده  و در سیره امام رضا(ع) آمده است که قبل از اینکه خودشان به غذا دست بزنند سؤال می‌کردند که آیا خدمتکاران و خدمتگزاران از همین غذا استفاده کردند یا نه؛ این توجه به دیگران از سوی امام رضا(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از قدیم‌الایام در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) اطعام زائران مرسوم بوده است و مردم نذر می‌کردند تا غذایی را بین زائران، مجاوران و نیازمندان توزیع کنند که روزبه‌روز این درخواست‌ها افزایش پیدا کرده است و امروز در سطحی قرار گرفته که در افطار ماه مبارک رمضان هزاران نفر بر سر سفره حضرت رضا(ع) اطعام می‌شوند.

وی افزود: کار ابتکاری که از سال گذشته آغاز و امسال تکمیل شد این بود که برای کسانی که در روستاها و مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند و امکان تشرف به حرم مطهر رضوی را ندارند، غذا منتقل شده و در مدرسه نزدیک محل زندگی آنان توزیع میشود که بخشی از توان مهمانسرا برای این موضوع گذاشته شده است و روزانه هزاران غذا با این روش توزیع میشود.

رئیسی تصریح کرد: غذای متبرک حضرت رضا(ع) با حضور دست اندرکاران که بسیاری از آنان افتخاری هستند تهیه می‌شود و همه تلاش می‌کنند تا غذای باکیفیتی را جهت پذیرایی از زائران، مجاوران و نیازمندان آماده کنند.

کد خبر 3998237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha