۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷

امام جمعه ابهر:

جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی تروریسم بوده است

جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی تروریسم بوده است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی تروریسم بوده و چهار دهه مبارزه بی‌امان با تروریسم و با دادن شهید ترور، تجربه گران‌سنگی در مقابله با این جریانات دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به بیانات ممقام معظم رهبری در خصوص انقلابی گری، افزود: رهبر معظم انقلاب بر مبنای همان محور اول متذکر شدند که اگر کسی به انقلابی‏ گری پایبند نباشد و روحیه انقلابی بر او حاکم نباشد، فقط هزینه ‏های چالش با ابرقدرت‏ها را می ‏بیند و در نظر او این هزینه‏ های گزاف و بزرگ جلوه می‏ کند و تصور می‏ کند که برای فرار از این هزینه‏ ها، عقلانیت حکم می‏کند که به‏سوی سازش و تأمین خواسته‏ های دشمن برود و تصور می‏ کند که لازمه حکم عقل آن است که با دشمن بسازد تا او را راضی کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که انقلابی‏ گری یعنی تأمین رضایت مردم خود و نه تأمین رضایت ابرقدرت‏ها و عقلانیت به همراه انقلابی بودن باعث می‏شود که چشم افراد باز شود و ببینند که سازش با ابرقدرتها نیز چه هزینه ‏های بزرگی دارد.

رحیمی افزود: سازش با ابرقدرت‏ها هزینه‏ های چه‏ بسا سنگین‏ تر از هر چالشی دارد. به‏عنوان یک نمونه شاهد آن هستیم که عربستان سعودی برای کسب رضایت رئیس جمهور جدید آمریکا مجبور می‏ شود رقم بسیار درشتی از اموال خود را به آمریکا وعده بدهد و بخش قابل توجهی از آن‏ را نقدا به آمریکا واگذار کند تا در هر مسیری که آمریکا می ‏خواهد هزینه شود. این تنها یک هزینه‏ مادی عربستان سعودی است. هزینه ‏های معنوی و از دست دادن عزت و استقلال و آینده مستقل کشور که با هیچ رقم و عددی قابل مقایسه نیست.

امام جمعه ابهر در ادامه به حادثه تروریستی در تهران و پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حادثه‌ تروریستی روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در مرقد امام راحل و در مجلس شورای اسلامی، که به شهادت تعدادی از عزیزان روزه‌دار و زخمی شدن جمع بیشتری انجامید، نشانه‌ی آشکاری است از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و با هر آنچه مربوط به انقلاب و نظام اسلامی و رهبر فقید عظیم‌الشأن آن است.

رحیمی افزود: این‌گونه جنایات که حاکی از خباثت و در عین حال، حقارت مباشران و نیز آمران و مسببان آن است، بسی کوچکتر از آن است که در عزم ملت ایران خللی ایجاد کند. نتیجه‌ی قطعی این‌ها چیزی جز افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا و عوامل آنان در منطقه همچون سعودی نیست.

وی ادامه داد: ملت ایران، متحد و با عزم راسخ به پیش خواهد رفت ان‌شاءالله. یاد شهیدان این حادثه را گرامی می‌دارم و به خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و بهبود مجروحان و آسیب دیدگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. و در نهایت چند نکته مهم را نیز متذکر شدند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه بر زبونی دشمن همین بس که مردم را هدف قرار گرفتند، مردمی که برای حل مشکلات و مسائلشان به نمایندگان ملت مراجعه کرده بودند، گفت: این اقدام به هیچ وجه ارزش عملیاتی نداشته و صرفاً تبلیغاتی و روانی ارزیابی می‌گردد و لذا رهبری عزیز از آن بعنوان ترقه بازی یاد کردند.

رحیمی با اشاره به اینکه تحفظ هوشیاری و تقویت و ارتقاع ضریب حفاظتی و امنیتی کلیه مراکز، بناها و تجمعات مطابق با احتیاط است، افزود: سرعت عمل نیروهای امنیتی اعم از سپاه و انتظامی در کنترل و مهار اوضاع، مانع از گسترده شدن دامنه حادثه و افزایش تلفات بوده است؛ لذا ضرورت دارد تقدیر شایسته صورت پذیرد. و نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا و وحدت کامل در مقابل چنین اقداماتی ایستاده و خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم بوده و چهار دهه مبارزه بی‌امان با تروریسم و با دادن 17 هزار  شهید ترور، تجربه گران‌سنگی در مقابله با این جریانات دارد و به فضل الهی در مقابل چنین حوادث مذبوحانه و کم‌اهمیتی از اقتدار لازم برخوردار و قطعاً مستحکم‌تر می شود، گفت: شرایط کشور با اشراف همه نهادها و یگانهای امنیتی و انتظامی به حمدالله تحت کنترل است و لذا بر تمامی آحاد مردم است که ضمن تقویت آرامش و هوشیاری، از توجه به هر شایعه و یا تحلیل رسانه‌های بیگانه و وابسته، پرهیز نموده و در چنین شرایطی با برخورد با هرگونه مسئله مشکوکی، بلافاصله به مراجع و نهادهای ذیربط گزارش بدهند.

امام جمعه ابهر از مسئولین درخواست کرد در فکر مصلی نماز جمعه باشند چرا که محل اقامه نماز جمعه فعلی به هیچ نحو از استاندارد های لازم برخوردار نیست.

رحیمی در ادامه به سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در محور اول این مبحث، از دوگانه‏ی ساختگی و تقابل مصنوعی میان انقلابی ‏گری و عقلانیت سخن گفتند و خاطرنشان ساختند که انقلابی‏ گری در برابر عقلانیت نیست و لازمه انقلابی‏گری آن است که به عقلانیت توجه شود و از قضا کسانی‏ که حاضر نیستند به انقلابی‏ گری پایبند باشند، مجبور می‏شوند به کارهایی دست بزنند که از هرگونه عقلانیتی خالی است. به ‏عنوان مثال کرنش در برابر دشمنی که می‏دانی به چیزی جز از میان بردن عزت و موجودیت کشور راضی نمی ‏شود، کاری غیرعقلانی است که فاقدان عقلانیت مرتکب آن می‏شوند.

کد خبر 3999535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha