۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۳

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان:

بدهی هزارمیلیارد تومانی مالیاتی کارت های بازرگانی دراستان کردستان

بدهی هزارمیلیارد تومانی مالیاتی کارت های بازرگانی دراستان کردستان

سنندج- مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان عنوان کرد: هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی دراستان مربوط به کارت های بازرگانی مرزنشینان است که مورد سوء استفاده عده ای سودجو قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارمهر، علیرضا الوندی یکشنبه شب در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بعد از جنگ تحمیلی تاکنون همواره بر کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی تاکید کردند، گفت: یکی از بهترین و موثرترین را های تحقق عدم وابستگی به درآمدهای نفتی، اخذ مالیات و افزایش صادرات است.

وی اظهارداشت: از سال ۸۸ تاکنون هم همواره محور اصلی نامگذاری سال ها از سوی رهبری، اقتصادی بوده و این نشان از اهمیت این حوزه است.

وی عنوان کرد: به دلایل مختلفی از جمله تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی و قاچاق کالاهایی که نمونه داخلی آنها هم وجودداشت، واحدهای تولیدی در کشورمان صدمات فراوانی دیدند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان ادامه داد: در طول سال های گذشته برای کمک به معیشت مردم مرزنشین کارت های پیله وری برای آنها صادر شد که با استفاده از آن مردم این مناطق می توانستند در طول سال ۷۰۰ هزاردلار کالا را وارد کشور کنند.

الوندی اضافه کرد: متاسفانه افراد سودجویی از ناآگاهی و سادگی مردم مرزنشین سوء استفاده کردند و کارت های  پیله وری را به کارت های بازرگانی کردند و با مبلغ کمی کارت ها را از مرزنشینان خریداری و خود اقدام به واردات کالاهایی که نمونه داخلی آنها نیز وجود داشت، کردند.

وی اعلام کرد: فرد بوشهری با سوء استفاده از مردم مرزنشین استان و خرید ۳۰ کارت بازرگانی از آنها به مبالغ سه و پنج میلیون تومان  اقدام به واردات کالا می کرد و اکنون ۱۲۴ میلیارد تومان برای صاحبان اصلی این کارت ها مالیات صادر شده است.

وی بیان کرد: شکایت هایی صورت گرفته ولی موضوع مذکور باید در دادگاه ثابت شود تا حداقل مردم مرزنشین استان در این واسطه بدون اینکه سودی نصیب آنها شود، ملزم به پرداخت مالیات تعیین شده، نشوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان سوء استفاده از کارت های بازرگانی را یکی از مصادیق فرارمالیاتی ذکر کرد و گفت: هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی استان مربوط به کارت های بازرگانی که در اختیار مرزنشینان قرار گرفته، است که متاسفانه عده ای سودجو با سوء استفاده از این موقعیت و خریداری این کارت ها اقدام به واردات کالا و عدم پرداخت مالیات کردند.

الوندی افزود: در صدور کارت های بازرگانی اشتباهات فراوانی انجام شد از جمله این که متاسفانه این کارت ها به افرادی تعلق گرفت که هیچ تجربه کار تجارت نداشتند لذا اشخاصی سودجو با استفاده از این موقعیت با مبالغ اندکی این کارت ها را از مرزنشینان خریداری کردند.

وی اظهارداشت: اقدام مذکور از سوی اتاق بازرگانی به تولید داخلی ضربه وارد کرد چراکه سوء استفاده کنندگان از کارت های بازرگانی اقدام به واردات کالاهایی کردند که نمونه داخلی آنها در کشورمان وجود داشت.

وصول ۳۲۰ میلیارد تومان مالیات در کردستان

وی از وصل ۳۲۰ میلیارد تومان مالیات در سال گذشته دراین استان خبرداد وبیان کرد: با توجه به اینکه کردستان جزو استان های محروم است ۴/. درصد مالیات وصول شده در کشور مربوط به استان ما است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان عنوان کرد: از محل درآمدهای مالیاتی استان سال گذشته ۷۴ میلیارد تومان به هزارو ۲۰۰ نقطه روستایی و شهری به عبارتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد.

الوندی  بیان کرد: از محل درآمدهای مالیاتی ۲۵ میلیارد تومان سال گذشته برای اجرای طرح تحول سلامت به دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت کردیم.

وی آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی را پایان خردادماه امسال ذکر کرد و اظهارداشت: در صورتی که مودیان معادل هشت درصد مالیات قطعی شده سال گذشته خود را مورد تایید قرار دهند دیگر نیازی به تکمیل اظهارنامه نیست ولی اگر این درصد را قبول ندارند باید اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود به طور الکترونیکی کنند.

وی تعداد مودیان فعال مالیاتی استان را  ۷۵ هزار مودی ذکر و بیان کرد: با توجه به شرایط  اقتصادی و برآوردهای انجام شده تایید هشت درصد مذکور ۹۰ درصد به نفع مودیان مالیاتی استان است.

کد خبر 4002041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha