۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸

دیوید دیویس:

«ترزا می» یک مرده متحرک نیست

«ترزا می» یک مرده متحرک نیست

وزیر برگزیت انگلیس با انتقاد از دوگانگی به وجود آمده در حزب محافظه کار، ضمن حمایت از ادامه نخست وزیری «مِی» اعلام کرد لندن اگر به توافق دلخواه با اتحادیه اروپا نرسد، میز مذاکره را ترک میکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دیوید دیویس» وزیر برگزیت انگلستان اظهار نظر «جرج آزبورن» وزیر دارایی سابق را مبنی بر اینکه «ترزا می یک مرده متحرک است»، به چالش کشید و گفت: اینکه حزب توری به این سمت و سو برود، زیاده روی است. وظیفه ما ادامه اداره کشور است.

گفتنی است در انتخابات پارلمانی که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، حزب توری (محافظه کار) با کسب ۳۱۸ کرسی از تشکیل دولت تک حزبی بازماند و حالا باید در اتحاد با حزب متحد دموکراتیک ایرلند، دولت تشکیل دهد.

وی در عین حال تهدید کرد دست انگلیس همچنان برای ترک میز مذاکره با اتحادیه اروپا، چنانچه از توافق برگزیت راضی نباشد، باز است.

به گفته دیویس، لندن به دنبال طرح های احتمالی برای ترک میز مذاکره است و این برای تضمین قدرت چانه زنی بریتانیا ضروری است.

وی در توضیح این مطلب گفت: اگر بدون برخورداری از گزینه ترک میز وارد مذاکره شویم، نتیجه ضعیفی عایدمان می شود.

دیویس در نهایت گفت: اتحادیه اروپا منافع خودش را دنبال می کند، بنابراین مهم است که ما هم اگر پای ترک میز مذاکره به میان آمد، گزینه خودمان را داشته باشیم. البته فکر نمی کنم که چنین موقعیتی پیش بیاید اما اگر هم بیاید، باید گزینه ترک میز را داشته باشیم.

کد خبر 4002579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha