۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۲

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

کسب اولین نسخه تبارنامه اسب اصیل کُرد

کسب اولین نسخه تبارنامه اسب اصیل کُرد

کرمانشاه- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:خانی تصریح کرد: اولین نسخه از تبار نامه اسب نژاد کُرد را دریافت کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام خانی امروز دوشنبه در نشست خبری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در محل این سازمان برگزار شد، به ارائه توضیحاتی در خصوص کشتارگاههایی با واحدهای ۰۱ و ۰۲ پرداخت و اظهار داشت: در روش ۰۱  به صورت دستی اقدام به خارج کردن امعاء و احشاء مرغ می کنند و ممکن است برخی از ضایعات داخل مرغ باقی بماند و پس از گذشت مدتی مرغها بوی بدی خواهند گرفت.

وی افزود: به منظور صادرات و دریافت کد (ir) یعنی کد بین المللی ایران باید کشتارگاهها دارای خطوط ۰۲ باشند که کاملا اتوماتیک است و پس از خارج کردن ضایعات به طور اتوماتیک مرغ آماده طبخ خواهد شد.

وی اشاره ای نیز به اسب اصیل کُرد داشت و افزود: این اسب خاص استان کرمانشاه و منطقه غرب است که متاسفانه چون تبار نامه نداشت در بازار و میادین ورزشی راه نیافت.

خانی تصریح کرد: در این راستا تلاش برای کسب تبار نامه برای این نژاد در اولویت قرار گرفت و توانستیم طی سال گذشته اولین نسخه از تبار نامه اسب نژاد کُرد را دریافت کنیم.

خانی تعداد کلونی های زنبور عسل در استان کرمانشاه را ۲۴۲ هزار کلونی اعلام کرد و بیان داشت: امروزه متاسفانه از زنبور عسل فقط عسل آنرا می شناسیم و این در حالی است که این حشره بسیار مفید است و محصولاتی به عنوان اکسیر جوانی، زهر زنبور و زرده گل نیز تولید می کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: ژل رویال( اکسیر جوانی) یکی از محصولات فرعی در کندو است که در طول سال از هر کندو ۱۰ تا ۲۰ گرم از این محصول تولید می شود.

به گفته این مسئول با نظر به اینکه ۲۴۲ هزار کندو داریم فقط عسل نمی تواند کار پرورش زنبور را اقتصادی کند و باید به سمت تولید دیگر محصولات از این کندو ها باشیم.

کد خبر 4002891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha