۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳

تیلرسون به کنگره آمریکا می‌رود

تیلرسون به کنگره آمریکا می‌رود

وزیر خارجه آمریکا برای پاسخ به سوالات قانونگذاران آمریکایی ۲ روز متوالی را به جلسات استماع کنگره اختصاص خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از امروز سه شنبه برای ۲ روز متوالی، با حضور در جلسه استماع کنگره، پاسخگوی سوالات قانونگذاران آمریکایی پیرامون موضوعاتی از قبیل بودجه پیشنهادی کاخ سفید، سردرگمی های رایج در خصوص مسائل وزارت خارجه و همچنین رابطه شخص وی و دولت واشنگتن با مقامات مسکو، خواهد بود.

این فرصتی نادر برای اعضای سنا و همچنین مجلس نمایندگان آمریکا برای بازخواست کردن وزیری است که آخرین بار برای گرفتن رای اعتماد در یکی از جلسات استماع کنگره حاضر شد.

گفتنی است در این جلسه، تیلرسون که زمانی رئیس شرکت نفت «اکسون موبیل» بود از بابت ارتباط خوبی که با روسیه داشت، حسابی مورد بازخواست قرار گرفت و نهایت آنکه در جلسه رای اعتماد نیز، ۴۳ نماینده دموکرات به ضرر وی رای دادند.

حالا قرار است تیلرسون امروز با حضور در کمیته روابط خارجی و کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا، پاسخگوی سوال سناتورها باشد و فردا چهارشنبه هم به مجلس نمایندگان برود تا با حضور در پنل های روابط خارجی و تخصیص بودجه این مرجع قانون گذاری، از عملکرد دولت متبوع خود دفاع کند.

یکی از موضوعات قابل توجه قانونگذاران آمریکایی ضد و نقیض گویی تیلرسون و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در باره بحران قطر خواهد بود.

کاهش بودجه بخش هایی از دولت به نفع افزایش بودجه ارتش نیز از دیگر سوالاتی خواهد بود که تیلرسون باید پاسخگوی آن باشد که در این بخش تمرکز بر روی ضرورت توجه یکسان به قدرت نرم و سخت خواهد بود.

کد خبر 4003517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha