۱۰ آبان ۱۳۸۵، ۱۳:۳۶

پيامبر اعظم (ص) و برجسته ترين ويژگيهاي اخلاقي - 13

ساده زيستي پيامبر(ص) از جاذبه هاي اسلام است

ساده زيستي پيامبر(ص) از جاذبه هاي اسلام است

معاون فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به اينكه ساده زيستي پيامبر(ص)، يكي از عوامل جذب افراد به اسلام است، اظهار داشت: پيامبر گرامي اسلام داراي ويژگيهاي جامع و كاملي هستند، اما يكي از پرجاذبه ترين عواملي كه دلهاي مردم را مجذوب دين اسلام مي كند، ساده زيستي پيامبر(ص) در زندگي فردي و اجتماعي است .

حجت الاسلام عباس اسكندري معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خداوند در قرآن كريم پيامبر اعظم(ص) را داراي بهترين و شايسته ترين صفات عنوان و در آيات بسياري خلق ايشان را عظيم مي خواند، همان طور كه در آثار تاريخي اسلام مي توان مشاهده كرد خصوصيات اخلاقي پيامبر(ص) در تمام ابعاد زندگي ايشان جاري است.

 

وي در ادامه يادآور شد: زماني كه پيامبر(ص9) به رسالت خود برگزيده شد، سرزمين عرب از فاصله طبقاتي موجود رنج مي بردند، به طوري كه يا مردم بسيار فقير بودند و يا در طبقه اشراف به سر مي بردند، پيامب(ص) در چنين شرايطي به گونه اي زندگي مي كردند كه قبل و بعد از رسالت، مردم ايشان را در جنس خود مي دانستند . 
 

حجت الاسلام عباس اسكندري با بيان ويژگي هايي از ساده زيستي پيامبر(ص)، گفت: پيامبر گرامي اسلام از دانشي كه خداوند در اختيارش نهاده بود بهره كامل را برد و در انجام دادن رسالت خود از هيچ تلاشي فرو گذار نبود و جامعه را به سمت تعالي سوق دادند در اينجا لازم است كه به نكاتي از سادگي زندگي پيامبر(ص)، اشاراتي داشته باشيم.

 

وي با اشاره به ويژگي هاي ساده زيستي رسول گرامي اسلام، تصريح كرد: پيامبر بزرگ اسلام(ص)، بر مركب بي زين سوار مي شدند و فردي را هم پشت خود سوار مي كردند اين نكته گوياي ساده زيستي و تواضع ايشان است، همچنين اين حضرت با غلامان بر يك سفره مي نشست و غذا مي خورد، امكانات خانه پيامبر(ص)، مانند امكانات خانه هاي مردم سطوح پايين جامعه بود لذا اكثر مردم به پيامبر شيفتگي فوق العاده اي نشان مي دادند.

 

وي افزود: لذا پيامبر(ص)، هيچگونه فاصله و جدايي ميان خويش و ديگران احساس نمي كرد اگر فرد غريبي در جمعي كه حضرت حضور داشتند مي آمد نمي توانست كه پيامبر را از ديگران تشخيص دهد به اين علت كه ايشان هيچگاه جايگاه مشخصي را براي خود تعيين نمي كرد.

 

وي با تأكيد بر اينكه رمز موفقيت پيامبر(ص) ساده زيستي ايشان است، اظهار داشت: آنهايي كه با شناخت ويژگي هاي اخلاقي پيامبر(ص)، توانستند زندگي خود را بر طبق اصول اخلاقي حضرت هماهنگ كنند و در واقع الگو بپذيرند، همواره در زندگي خود موفق هستند و يك گام از ديگر افرادي كه اينگونه نيستند جلو مي باشند.

 

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي با تأكيد بر اينكه امام(ره) نمونه بارزي در الگوپذيري از رفتار پيامبر(ص) بود، اظهار داشت: در زمان معاصر مي توانيم زندگي امام(ره)، را مثال بزنيم به اين دليل كه ايشان ساده ترين شكل استفاده از امكانات موجود در زندگي را براي خود برگزيده بود و در اصل خصوصيات اخلاقي پيامبر را سرلوحه كار خويش قرار داده بود اين عاملي براي موفقيت حضرت امام(ره)، محسوب مي شود، ما نيز بايد با آگاهي كامل از زندگي پيامبر رفتار اين حضرت را مد نظر خود داشته باشيم تا بتوانيم هر چه بهتر از زندگي بهره ببريم و نزد خدا محبوب باشيم.

کد خبر 400376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha